Διερεύνηση παραγόντων που επηρεάζουν την αποτελεσματική ένταξη της τεχνολογίας wiki στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Η διατριβή αυτή μελετά παράγοντες αποτελεσματικής ένταξης τεχνολογιών wiki στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τα wiki αποτελούν συνεργατικά και διαδικτυακά εργαλεία γραφής. H ανοιχτή φύση αυτής της τεχνολογίας δημιουργεί σημαντικές ευκαιρίες για μάθηση, εφόσον υπάρχει ο σωστός σχεδιασμός. Για τη μελέτη του παραπάνω σκοπού τέθηκαν τρεις επιμέρους στόχοι. Αρχικά, μελετάται ένα μοντέλο σχεδιασμού δραστηριοτήτων με τη χρήση τεχνολογίας wiki και καταδεικνύεται η αποτελεσματικότητά του για όλες τις κλάσεις του (δραστηριότητες κατανόησης, κριτικής σκέψης, πλαισιωμένης εφαρμογής) στο μαθησιακό αποτέλεσμα φοιτητών πανεπιστημιακού τμήματος. Συνολικά, με τη χρήση ενός συγκεκριμένου πλαισίου που προτείνεται από τους West και West (2009) διαπιστώθηκε πως η μέση επίδοση των φοιτητών από το 37.2% ανέβηκε στο 52.9%. Επιπρόσθετος στόχος ήταν να μελετηθεί το πώς η προσωπικότητα των μαθητών (όπως μετράται με το Big-Five τεστ προσωπικότητας) επηρεάζει το βαθμό αξιοποίησης της τεχνολογίας και τη μαθησιακή βελτίω ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis studies the factors which influence effective integration of wiki technologies in higher education. Wikis are collaborative and online writing tools. The open nature of this technology creates significant opportunities for learning if there is an appropriate planning. Three specific objectives were set out for the aforementioned purpose. Initially, activities of different classes (knowledge construction, critical thinking, contextual application) were designed and delivered to the students using the framework proposed by West and West (2009). Overall, it was found that the average students’ questionnaire score jumped from 37.2% to 52.9%. Secondly, the relation between the students’ personality characteristics and their learning outcome and their recorded activity to the wiki environment was investigated. The results showed that learning gain was significant negatively correlated with one of the five basic personality dimensions, namely Extraversion (r = -0.108, p = 0.039, s ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/41929
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/41929
ND
41929
Εναλλακτικός τίτλος
Investigating factors which influence the effective integration of wiki technology in tertiary education
Συγγραφέας
Αλτανοπούλου, Παναγιώτα (Πατρώνυμο: Γεράσιμος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Τσέλιος Νικόλαος
Ραβάνης Κωνσταντίνος
Κωτσιαντής Σωτήριος
Εργαζάκη Μαρία
Ξένος Μιχαήλ
Αβούρης Νικόλαος
Χωριανόπουλος Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Web 2.0; Wikis; Χαρακτηριστικά προσωπικότητας Big-Five; Μοντέλο αποδοχής τεχνολογίας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
245 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)