Η ανάπτυξη της επιστημολογικής κατανόησης και η επίδρασή της στην εξέλιξη της επιστημονικής σκέψης των μαθητών του δημοτικού σχολείου

Περίληψη

Στο παρόν ερευνητικό έργο μελετήθηκε αρχικά η κατανόηση επιστημονικών εννοιών από παιδιά του δημοτικού σχολείου σε περιπτώσεις όπου απαιτείται η δημιουργία εννοιολογικών μοντέλων που έρχονται σε αντίθεση με τη διαισθητική εμπειρία του κόσμου μας. Το ερώτημα που τέθηκε σε πειραματικό έλεγχο στις τρεις πρώτες μελέτες που παρουσιάζονται είναι αν τα μικρά παιδιά έχουν μεταγνωσιακή επίγνωση της διάκρισης ανάμεσα στη διαισθητική τους εμπειρία και την επιστημονική γνώση και της αλλαγής των ιδεών τους καθώς μαθαίνουν τις επιστημονικές εξηγήσεις των φυσικών φαινομένων. Τα αποτελέσματα των μελετών αυτών έδειξαν ότι τα παιδιά έχουν μεγάλη δυσκολία να διακρίνουν ανάμεσα στην εμφάνιση των φαινομένων και στην επιστημονική εξήγηση για αυτά και απαιτούνται αλλαγές στις οντολογικές και επιστημολογικές δεσμεύσεις τους καθώς και στις αναπαραστάσεις τους. Φάνηκε επίσης μια αναπτυξιακή πρόοδος στην ικανότητα σχηματισμού αναπαραστάσεων που είναι διαφορετικές από αυτές που υποδηλώνονται από τη διαισθητική εμ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In this research we initially studied the understanding of scientific concepts of elementary school children in cases requiring the creation of conceptual models that contradict the intuitive experience of our world. The question investigated in the first three studies presented is whether young children have metaconceptual awareness of the distinction between their everyday intuitive experiences of the phenomena and the scientifically accepted explanations of these as well as of the revision of their ideas as they learn the scientific explanations of the physical phenomena. The results of these studies showed that children have great difficulty in distinguishing between the appearance of the phenomena and their scientific explanations and fundamental conceptual changes in children’s ontological and epistemological commitments and in their representations are required. It also appeared a developmental progress in children’s ability to form representations that are abstract models whose ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/37415
ND
37415
Εναλλακτικός τίτλος
Exploring the development of epistemological understanding and it's implications in children's scientific thinking
Συγγραφέας
Κυριακοπούλου, Αναστασία Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης
Εξεταστική επιτροπή
Βοσνιάδου Στέλλα
Καλκάνης Γεώργιος
Μπαλτάς Αριστείδης
Μακρής Νικόλαος
Πνευματικός Δημήτριος
Ρούσσος Πέτρος
Γρηγοριάδου Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Ψυχολογία
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Προσωπική επιστημολογία; Θεωρία του νου; Εννοιολογική αλλαγή στις φυσικές επιστήμες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
viii, 361 σ., εικ., πιν., σχημ.