Η σχέση της συναισθηματικής νοημοσύνης και της αυτό-αποτελεσματικότητας με την επαγγελματική εξουθένωση εκπαιδευτικών

Περίληψη

Τα μεγάλα προβλήματα που υπάρχουν στο χώρο της εκπαίδευσης παίζουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση αρνητικής άποψης για την αποτελεσματική λειτουργία της. Ο εκπαιδευτικός καλείται να εφαρμόσει παραγωγικές μεθόδους διδασκαλίας ώστε να συμβάλλει στην αποτελεσματική μάθηση. Καταγράφεται όμως συχνά ότι το πεδίο στο οποίο ο σημερινός εκπαιδευτικός χρειάζεται σημαντική υποστήριξη είναι η συναισθηματική και ψυχολογική του κατάσταση. Επομένως διαφαίνεται καθαρά ο σημαντικός ρόλος της συναισθηματικής νοημοσύνης, της αυτο-αποτελεσματικότητας και της επαγγελματικής εξουθένωσης των εκπαιδευτικών. Σκοπός της παρούσας έρευνας, ήταν η μελέτη της επίδρασης της συναισθηματικής νοημοσύνης και της αυτο-αποτελεσματικότητας στην επαγγελματική εξουθένωση εν ενεργεία εκπαιδευτικών δημόσιων σχολείων στις δυο βαθμίδες εκπαίδευσης. Στην έρευνα συμμετείχαν 430 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από διάφορες περιοχές της χώρας, οι οποίοι δίδασκαν σε δημόσια σχολεία. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The major educational problems are responsible for the negative perception of Greek public schools. The educator is expected to adopt productive teaching methods that contribute to effective learning. However, it is often recorded that the field in which the teachers need significant support, is related to their emotional and psychological state. This fact underlines the importance of emotional intelligence and self-efficacy and their role on the teachers’ burnout. The current research aimes at investigating the effect of emotional intelligence and self-efficacy on the burnout levels of teacher working in public schools. The survey involved 430 teachers working in state schools, primary and secondary, in different regions of the country. Participants completed questionnaires that evaluated emotional intelligence, self-efficacy and burnout. The results from multiple regression revealed that emotional intelligence and self-efficacy play a significantly predictive role in all dimensions o ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/41296
ND
41296
Εναλλακτικός τίτλος
The effect of emotional intelligence and self-efficacy on teachers’ burnout
Συγγραφέας
Φλάμπουρας-Νιέτος, Ηλίας του Διονύσιος
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Εξεταστική επιτροπή
Κουστέλιος Αθανάσιος
Γεροδήμος Βασίλειος
Κουθούρης Χαρίλαος
Μπεκιάρη Αλεξάνδρα
Κοκαρίδας Δημήτριος
Σδρόλιας Λάμπρος
Τσιγγίλης Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαίδευση; Συναισθηματική νοημοσύνη; Αυτο-αποτελεσματικότητα; Επαγγελματική εξουθένωση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xi, 204 σ., πιν.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)