Η εκπαίδευση στις φυσικές επιστήμες σ' ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον: επανακαθορίζοντας τις επιστημολογικές, κοινωνιολογικές και παιδαγωγικές παραμέτρους: Ένα μοντέλο διδασκαλίας, μάθησης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

[…] Στο πλαίσιο της παρούσας διατριβής θέσαμε ως στόχο να ερευνήσουμε την εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα και να αναζητήσουμε στρατηγικές και πρακτικές που θα βελτιώνουν τη διδασκαλία και μάθηση επιδιώκοντας να θεμελιώσουμε μια πρόταση με τη μορφή μοντέλου που θα μπορεί να πραγματοποιείται σε τέτοια περιβάλλοντα. Η παρούσα διατριβή εντάσσεται στην κατηγορία των ποιοτικών ερευνών με κύριο ερευνητικό άξονα την έρευνα δράσης στα πλαίσια μελέτης περίπτωσης με στοιχεία από τη «θεμελιωμένη θεωρία» (grounded theory). Με βάση τη θεωρητική και ερευνητική εργογραφία υποστηρίζουμε ότι η μαθησιακή διαδικασία μπορεί να θεωρηθεί ως διάβαση ορίων από την προσωπική κουλτούρα*** των μαθητών, η οποία διαμορφώνεται από το κοινωνικοπολιτισμικό τους περιβάλλον, στην κουλτούρα των Φυσικών Επιστημών (Aikenhead, 1996)⁴. Αυτό βέβαια με την προϋπόθεση ότι οι Φυσικές Επιστήμες θα μετατραπούν μέσα από τον κατάλληλο μετασχηματισμό τους σε σχολική γνώση την οποία μπορούν να οικειοπ ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/20708
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/20708
ND
20708
Εναλλακτικός τίτλος
Science education in a multicultural setting: redefining epistemological, sociological and pedagogic parameters: A teaching, learning model in primary education
Συγγραφέας
Λαθούρης, Δημήτριος του Π.
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Κόκκοτας Παναγιώτης
Κουλαΐδης Βασίλειος
Μάρκου Γεώργιος
Παπαδάτος Ιωάννης
Βρεττός Ιωάννης
Γκίβαλος Μενέλαος
Τριλιανός Αθανάσιος
Χαλκιά Κρυσταλλία
Λέξεις-κλειδιά
Φυσικές επιστήμες, Διδασκαλία; Εκπαίδευση; Κοινωνικοπολιτισμική προσέγγιση; Έρευνα δράσης; Μελέτη περιπτώσεων; Θεωρία δραστηριότητας; Ανάλυση λόγου; Ποιοτικό ερευνητικό παράδειγμα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
-1
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)