Ημερομηνία | Τίτλος | Συγγραφέας | Κείμενο Διατριβής |
2017 | Mobile-based assessment: an exploration of acceptance and motivation factors | Νίκου, Σταύρος Α. |  |
2014 | Modeling the learner’s cognitive state transitions using fuzzy logic techniques for adaptive learning | Χρυσαφιάδη, Κωνσταντίνα Χ. |  |
2019 | Motivation enhanced deep and meaningful learning with social virtual reality | Μυστακίδης, Στυλιανός Α. |  |
2011 | Moντέλα τυχαίων ελαχίστων στην αντιμετώπιση κινδύνων | Νικήτας, Γρηγόριος Δ. |  |
2024 | Multicultural/intercultural education prospective for the study of the relationship between extra-curricular athletic activities and academic performance in college students | Πρισκομάτης, Θεόδωρος Α. |  |
2016 | Negotiation of migratory and educational strategies of polish families in Athens | Ρέρακ-Ζάμπου, Μονίκα-Μπαρμπάρα Ρ. |  |
2019 | A novel social network incorporating intelligent techniques for personalized collaborative learning in adult education | Κρούσκα, Ακριβή Α. |  |
2018 | The OECD as an arbiter of regulation in early childhood education and care policies: recontextualizations of quality assessment technologies in Greece in times of austerity | Καλογεράκης, Παναγιώτης Ν. |  |
2012 | The Ontario and Hellenic kindergarten curricula: politics of democratic citizenship education | Καραγρηγορίου, Ευστρατία Δ. |  |
2024 | Outdoor education and physical activity promotion | Λαζαρίδης, Αλεξάνδρος Ν. |  |
2014 | Oι φυσικές επιστήμες στην εκπαίδευση: η πρόσληψη των ιδεών του Ernst Haeckel | Κυριακού, Κυριάκος Α. |  |
2010 | Les parents et l'école en Grèce: etude contrastive des rapports dans un contexte d'hétérogénéité culturelle | Παπακωνσταντίνου, Αντιγόνη-Άλμπα |  |
2015 | The phenomenon of competition in games and other activities in preschool children | Τσιακάρα, Αγγελική Α. |  |
2022 | The Phenomenon Peppa Pig: A preschool TV programme that promotes EFL learning, prosocial behaviour, multiculturalism and gender equality | Κόκλα, Αναστασία Γ. |  |
2024 | Phonological acquisition by Greek-Albanian, Greek-English and Greek-German bilingual children | Χιονίδου, Αναστασία Ν. |  |
2013 | Phonological development of a child's L2 english in bilingualism | Μπαμπατσούλη, Έλενα Α. |  |
2021 | Playful interactive storytelling as a method of transmission of cultural content | Μαλεγιαννάκη, Ειρήνη Α. |  |
2006 | Play in the nursery: an ethnographic study on the constructions of young children and their significant adults | Σταμάτογλου, Μαρία Π. |  |
2011 | La pluralité du concept de médiation: etude de l’activité langagière de médiation dans l’enseignement/apprentissage des langues et dans le système de certification en langue française KPG | Alegre, Sandrine J. |  |
2022 | Pour le développement d’un agir professionnel inclusif, réflexif et collaboratif: effets sur les enseignants d’un dispositif hybride de formation au plurilinguisme et au pluriculturalisme en contexte grec | Τζάτζου, Δήμητρα Χ. |  |