Οι γονείς και το σχολείο στη Ελλάδα: αντιθετική μελέτη των σχέσεων μέσα σε συνθήκες πολιτισμικής ετερογένειας

Περίληψη

Η ελληνική κοινωνία γνωρίζει σήμερα μεγάλες δημογραφικές αλλαγές ως συνέπεια της μαζικής μετανάστευσης των δύο τελευταίων δεκαετιών και βρίσκεται αντιμέτωπη με κοινωνικά, πολιτικά και εκπαιδευτικά διακυβεύματα. Συγχρόνως, το εκπαιδευτικό σύστημα προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα σε μια συντηρητική και συγκεντρωτική οργάνωση από τη μια και στην υιοθέτηση από την άλλη προοδευτικών μέτρων που αποσκοπούν στην ένταξη των παιδιών των μεταναστών και στην καλύτερη συνεργασία των οικογενειών με τους εκπαιδευτικούς και το σχολικό θεσμό. Στόχος αυτής της μελέτης είναι να αποτυπώσει, να κατανοήσει και να εξηγήσει τη σχέση των Ελλήνων και των μεταναστών γονέων με το δημοτικό σχολείο. Η έρευνα αυτή επιχειρεί, λοιπόν, να περιγράψει και να προσδιορίσει τις οικογενειακές λογικές που σχετίζονται με την παρακολούθηση και τη φοίτηση εν γένει του παιδιού στο σχολείο, τους στόχους και τις αξιολογήσεις των γονέων σχετικά με την παρεχόμενη εκπαίδευση αλλά και τις σχέσεις των γονέων με τους εκπαιδευτικούς της π ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

How is the relationship between Greek and immigrant parents and the Greek primary school formed? Which are the factors that are affecting such an important but also misunderstood relationship? This study, placing the social subject in its centre, aims to describe, understand and explain the parents’ relationship with school knowledge, school institution and teachers. Following a comprehensive paradigm and a qualitative approach, our interest focuses on each parent’s personal experiences. Thisresearch was conducted in primary schools in Athens that are marked by high percentage of cultural heterogeneity. Analysis on parents’ answers pointed out immigration as a crucial social phenomenon in the life and experience of parents and as a factor that influences and defines their choices, behaviours, reactions, perceptions, ambitions and goals. So, the relationship between parents and school is proved to be different for the Greek and the immigrant parents and is often characterized of contras ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Suite à une immigration massive pendant les deux dernières décennies, la société grecque connaît de grands changements démographiques et se trouve face à des enjeux politiques, économiques, sociaux et donc aussi éducatifs. Face à une telle conjoncture le système scolaire oscille entre une organisation centralisée et traditionnelle, et l’adoption de mesures ponctuelles et progressistes qui visent d’une part à l’intégration des enfants d’immigrés et d’autre part à une meilleure collaboration entre les familles, les enseignants et l’institution scolaire. Se situant dans ce cadre marqué par des mutations sociales et éducatives, la présente étude a comme objectif de décrire, de comprendre et d’expliquer le rapport à l’école primaire des parents grecs et des parents immigrés, qui constituent par ailleurs la première génération migratoire en Grèce. Le rapport parental à l’école est examiné plus en termes de processus et de relations qu’en termes de situations. Par ailleurs, nous avons considé ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/31852
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/31852
ND
31852
Εναλλακτικός τίτλος
Parents and school in Greece: a contrasted study on relationships in a culturally differentiated context
Les parents et l'école en Grèce: etude contrastive des rapports dans un contexte d'hétérogénéité culturelle
Συγγραφέας
Παπακωνσταντίνου, Αντιγόνη-Άλμπα
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Σταμέλος Γεώργιος
Abdallah - Pretceille Martine
Desmet Huguette
Gayet Daniel
Καρακατσάνη Δέσποινα
Κυπριανός Παντελής
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Κοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Γονείς; Δημοτικό σχολείο; Μετανάστες; Σχολική γνώση; Γονείς και εκπαιδευτικοί; Κουλτούρα του σχολείου; Σχέση με το σχολείο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Γαλλικά
Άλλα στοιχεία
2 τ. (427; 175 σ.), πιν., χαρτ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)