Φωνολογική κατάκτηση στα ελληνοαλβανόφωνα, ελληνοαγγλόφωνα και ελληνογερμανόφωνα δίγλωσσα παιδιά

Περίληψη

Η δίγλωσση φωνολογική κατάκτηση έχει διερευνηθεί εκτενώς στην βιβλιογραφία και περιγράφεται ως μια περίπλοκη και πολυπαραγοντική διαδικασία. Ωστόσο, δεν έχει διατυπωθεί ακόμη μια θεωρία που να εξηγεί πλήρως την μεταβλητότητα στην παραγωγή. Ο στόχος της παρούσας έρευνας είναι η κατανόηση του/των φωνολογικού/ών συστημάτων των δίγλωσσων ομιλητών μέσω της ανάλυσης της ομιλίας τους. Η διατριβή εστιάζει κυρίως στην παραγωγή των κλειστών συμφώνων και των άηχων συριστικών από δίγλωσσα παιδιά ηλικίας 8-12 ετών για να συμπεράνει αν οι δίγλωσσες φωνολογικές κατηγορίες είναι διακριτές και παρόμοιες με αυτές των μονόγλωσσων παιδιών. Τα γλωσσικά ζεύγη που επιλέχθηκαν για τα κλειστά σύμφωνα ήταν τα ελληνικά-γερμανικά και τα ελληνικά-αγγλικά ενώ για τα άηχα συριστικά τα ελληνικά-αλβανικά λόγω των διαφορετικών τους κατηγοριών. Οι παράγοντες υπό διερεύνηση ήταν η ποσότητα του εισερχόμενου, η Ηλικία της Έναρξης της διγλωσσίας (ΗτΕ) και η συνδυαστική τους επίδραση. Το γλωσσικό υλικό περιλάμβανε πραγματικέ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

There has been considerable research investigating bilingual phonological acquisition revealing its complexity and its multifactorial nature. However, a comprehensive theory that accounts for the contribution of different aspects of variability remains elusive. The study aimed to analyze bilingual production to gain insight into bilinguals’ phonological system(s). The main focus of the thesis was to examine stop and voiceless sibilant production by bilingual children aged 8-12 and determine how distinctive and monolingual-like their phonological categories are. The language pairs selected were Greek-German and Greek-English for stops and Greek-Albanian for voiceless sibilants due to their competing phonological categories. The factors under investigation were the amount of input, the Age of Onset of bilingualism (AoO) and their combined effect. The speech material consisted of word-initial stops and voiceless sibilants in real CVCV words (except for one nonsense word). The words were ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58879
ND
58879
Εναλλακτικός τίτλος
Phonological acquisition by Greek-Albanian, Greek-English and Greek-German bilingual children
Συγγραφέας
Χιονίδου, Αναστασία (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Τομέας Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Νικολαΐδου Αικατερίνη
Τσιμπλή Ιάνθη-Μαρία
Ματθαιουδάκη Μαρίνα
Τοπιντζή Ιωάννα
Ρεβυθιάδου Ανθή
Οκαλίδου Αρετή
Σφακιανάκη Άννα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Γλώσσα και Γλωσσολογία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Φωνολογική κατάκτηση; Διγλωσσία; Κλειστά σύμφωνα και συριστικά; Ελληνοαλβανόφωνα, ελληνοαγγλόφωνα, ελληνογερμανόφωνα παιδιά; Χρόνος Έναρξης Φώνησης (ΧΕΦ); Φασματικές ροπές
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.