Για την ανάπτυξη μιας συμπεριληπτικής, αναστοχαστικής και συνεργατικής επαγγελματικής δράσης και τεχνογνωσίας: επιδράσεις στους εκπαιδευτικούς ενός υβριδικού προγράμματος κατάρτισης στην πολυγλωσσία και στην πολυπολιτισμικότητα σε ελληνικό πλαίσιο

Περίληψη

Η παρούσα μελέτη εντάσσεται στο πλαίσιο της διδακτικής των γλωσσών και της πολυγλωσσίας και της κατάρτισης/επαγγελματοποίησης των εκπαιδευτικών σε ελληνικό πλαίσιο. Σκοπός της είναι να αξιολογήσει τον αντίκτυπο ενός υβριδικού προγράμματος κατάρτισης ως προς την ανάπτυξη μιας συμπεριληπτικής, αναστοχαστικής και συνεργατικής επαγγελματικής δράσης και τεχνογνωσίας. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα σχεδιάστηκε για εκπαιδευτικούς που εργάζονταν σε τάξεις τυπικής εκπαίδευσης αλλά και τάξεις υποδοχής δημοτικών σχολείων της Θεσσαλονίκης. Στη συνέχεια, δοκιμάστηκε σε αυτούς κι έπειτα αξιολογήθηκε από τους ίδιους. Η μεθοδολογία που επιλέχθηκε για την παρούσα μελέτη είναι η έρευνα-δράσης και ειδικότερα η συνεργατική έρευνα-δράσης, η οποία φέρνει σε επαφή ερευνητές και επαγγελματίες με στόχο να τους οδηγήσει σε μια συν-δημιουργία της γνώσης και έναν αμοιβαίο μετασχηματισμό. Δεδομένου ότι οι παρεμβάσεις πραγματοποιήθηκαν στους χώρους εργασίας των δασκάλων, δηλαδή στα σχολεία, επιλέχθηκε επίσης μια εθνογρα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This study falls within the fields of the didactic of languages and plurilingualism and teacher training/professionalization in the Greek context. It aims to measure the effects of a blended learning training program on the development of inclusive, reflective and collaborative professional practice. The programme was first designed for, tested with, and finally evaluated by teachers in both regular and reception classes in primary schools in Thessaloniki, Greece. The methodology chosen for this study is action research, and specifically collaborative action research, which brings researchers and practitioners together with the aim of guiding them towards co-construction of knowledge and reciprocal transformation. The intervention took place in the participants’ places of work, namely, in various public schools, so we also opted for an ethnographic approach to data collection. We first identified our participants’ practice, along with their representations of it, through preliminary in ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

La présente étude s’inscrit dans les champs de la didactique des langues et du plurilinguisme et de la formation/professionnalisation des enseignants en contexte grec. Elle vise à mesurer les effets d’un dispositif de formation hybride sur le développement d’un agir professionnel inclusif, réflexif et collaboratif. Ce dispositif a été d’abord conçu pour un public d’enseignants exerçant dans des classes ordinaires et d’accueil des écoles primaires de Thessalonique, puis expérimenté auprès de ce même public et, enfin, évalué par celui-ci. La méthodologie choisie pour la présente étude est celle de la recherche-action, et notamment de la recherche-action collaborative qui réunit à la fois les chercheurs et les praticiens dans le but de les conduire vers une co-construction des savoirs et une transformation réciproque. Partant du fait que nous sommes intervenue sur les lieux de travail du public retenu, à savoir les écoles, nous avons également opté pour une approche ethnographique de recu ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/53050
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53050
ND
53050
Εναλλακτικός τίτλος
For the development of an inclusive, reflective and collaborative professional practice: the effects on teachers of a blended learning training programme on plurilingualism and pluriculturalism in Greek context
Pour le développement d’un agir professionnel inclusif, réflexif et collaboratif: effets sur les enseignants d’un dispositif hybride de formation au plurilinguisme et au pluriculturalisme en contexte grec
Συγγραφέας
Τζάτζου, Δήμητρα (Πατρώνυμο: Χρήστος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Τομέας Γλωσσολογίας και Διδακτικής των Γλωσσών
Εξεταστική επιτροπή
Μουσούρη Ευαγγελία
Ποτόλια Ανθίππη
Dompmartin Chantal
Molinié Muriel
Auger Nathalie
Ανδρουλάκης Γεώργιος
Delhaye Olivier
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Γλώσσα και Γλωσσολογία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Επαγγελματική δράση και τεχνογνωσία; Κοινότητα πρακτικής; Υβριδική επιμόρφωση; Συμπερίληψη; Πολυγλωσσία; Πολυπολιτισμικότητα; Αναστοχαστικότητα; Οικειοποίηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Γαλλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)