Το φαινομενο «Πέππα το γουρουνάκι»: ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα προσχολικής ηλικίας που προωθεί την εκμάθηση των Αγγλικών, την προκοινωνική συμπεριφορά, την πολυπολιτισμικότητα και την ισότητα των φύλων

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή χρησιμοποίησε το κινούμενο σχέδιο «Πέππα το Γουρουνάκι» (στην πρωτότυπη εκδοχή του, την αγγλική) σε ένα διαφορετικό πλαίσιο από το πρωτότυπο· το πρόγραμμα είχε αρχικά σχεδιαστεί για παιδιά προσχολικής ηλικίας που τα Αγγλικά είναι η μητρική τους γλώσσα, αλλά στο συγκεκριμένο ερευνητικό πλαίσιο χρησιμοποιήθηκε με παιδιά προσχολικής ηλικίας που μαθαίνουν Αγγλικά ως ξένη γλώσσα. Η ερευνήτρια είχε δύο βασικούς στόχους: να ελεγξει αν η Πέππα μπορεί να είναι ένα αποτελεσματικό εργαλείο για τη διδασκαλία Αγγλικών ως ξένη γλώσσα και αν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως υπόδειγμα προκοινωνικής και πολιτισμικής συμπεριφοράς.Για την επίτευξη του πρώτου στόχου η ερευνήτρια ανέλυσε το λεξιλόγιο του προγράμματος. Δημιουργήθηκε ένα σώμα κειμένων, που περιέχει τα περισσότερα από τα επεισόδια της σειράς, για να ερευνηθεί αν το λεξιλόγιο της Πέππα είναι συχνό και κατάλληλο για αρχάριους μαθητές Αγγλικών. Επίσης ερευνήθηκε αν οι πιο συχνές τυποποιηµένες εκφράσεις (formulaic sequences) υπάρχου ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present thesis used the British animated programme Peppa Pig in a different context than it was originally designed for; the show originally addressed preschoolers native speakers of English, but in this research it was used to address EFL preschoolers. The researcher had two main research goals: to test if Peppa Pig can be an effective EFL language teaching tool and if it can be used to model prosocial and cultural behaviour.To meet the first goal, the researcher examined the vocabulary contained in the programme. A corpus, which contains the majority of the show’s episodes, was compiled to investigate whether the vocabulary of Peppa Pig is frequent and appropriate for beginner learners of English. Also, it was explored if the most frequent formulaic sequences are included in the show and whether there is repetition. To test if Peppa could successfully teach formulaic sequences to preschoolers, the researcher conducted an experiment in two phases. Eighty-nine preschoolers (3-, 4- ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/53222
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53222
ND
53222
Εναλλακτικός τίτλος
The Phenomenon Peppa Pig: A preschool TV programme that promotes EFL learning, prosocial behaviour, multiculturalism and gender equality
Συγγραφέας
Κόκλα, Αναστασία (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Αλεξίου Θωμαή
Μαρίνα Ματθαιουδάκη
Milton James
Σουγάρη Αρετή-Μαρία
Τζακώστα Μαρίνα
Μητσικοπούλου Βασιλική
Αγαθοπούλου Ελένη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
τυποποιημένη γλώσσα; προκοινωνική συμπεριφορά; Ισότητα φύλων; Πολυπολιτισμικότητα; Πέππα το Γουρουνάκι
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)