Περίληψη
Σκοπός της διατριβής ήταν η μελέτη της έννοιας της διαμεσολάβησης στο πλαίσιο της γλωσσικής δραστηριότητας διαμεσολάβησης όπως εισήχθηκε στη Διδακτική των Γλωσσών από το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο αναφοράς για τη γλώσσα: εκμάθηση, διδασκαλία, αξιολόγηση δημοσιευμένο από το Συμβούλιο της Ευρώπης το 2001 και εφαρμόσθηκε στο πλαίσιο του ελληνικού συστήματος πιστοποίησης των γλωσσών ΚΠΓ το οποίο ιδρύθηκε το 2003 από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Το εισαγωγικό κεφάλαιο εξετάζει την έννοια της διαμεσολάβησης στο γενικό πλαίσιο της διδασκαλίας και εκμάθησης των γλωσσών και ορίζει την προβληματική και τις υποθέσεις εργασίας, οι οποίες κατεύθυναν τη διδακτορική διατριβή. Η διδασκαλία και η εκμάθηση των γλωσσών τοποθετούνται στην καινοτόμα προοπτική που άνοιξε το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο αναφοράς για τις γλώσσες: εκμάθηση, διδασκαλία, αξιολόγηση (ΚΕΠ) του Συμβουλίου της Ευρώπης και εφαρμόστηκε στο ελληνικό κρατικό πιστοποιητικό για τις γλώσσες (ΚΠΓ). Το δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζει την επ ...
Σκοπός της διατριβής ήταν η μελέτη της έννοιας της διαμεσολάβησης στο πλαίσιο της γλωσσικής δραστηριότητας διαμεσολάβησης όπως εισήχθηκε στη Διδακτική των Γλωσσών από το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο αναφοράς για τη γλώσσα: εκμάθηση, διδασκαλία, αξιολόγηση δημοσιευμένο από το Συμβούλιο της Ευρώπης το 2001 και εφαρμόσθηκε στο πλαίσιο του ελληνικού συστήματος πιστοποίησης των γλωσσών ΚΠΓ το οποίο ιδρύθηκε το 2003 από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Το εισαγωγικό κεφάλαιο εξετάζει την έννοια της διαμεσολάβησης στο γενικό πλαίσιο της διδασκαλίας και εκμάθησης των γλωσσών και ορίζει την προβληματική και τις υποθέσεις εργασίας, οι οποίες κατεύθυναν τη διδακτορική διατριβή. Η διδασκαλία και η εκμάθηση των γλωσσών τοποθετούνται στην καινοτόμα προοπτική που άνοιξε το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο αναφοράς για τις γλώσσες: εκμάθηση, διδασκαλία, αξιολόγηση (ΚΕΠ) του Συμβουλίου της Ευρώπης και εφαρμόστηκε στο ελληνικό κρατικό πιστοποιητικό για τις γλώσσες (ΚΠΓ). Το δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζει την επιστημολογική προσέγγιση της διδακτορικής διατριβής, δηλαδή τις έννοιες και τις προσεγγίσεις, οι οποίες αποτελούν το αναγκαίο υπόβαθρο για τη μελέτη της έννοιας της διαμεσολάβησης και την επανατοποθέτησή της σ’ ένα γενικό επιστημονικό πλαίσιο. Το τρίτο κεφάλαιο αναλύει εξαντλητικά το θεωρητικό πλαίσιο της έννοιας της διαμεσολάβησης ώστε να αναδειχθεί ο πολυμορφικός και διεπιστημονικός χαρακτήρας της έννοιας στις ανθρωπιστικές επιστήμες και να οριστεί εκ νέου η έννοια της διαμεσολάβησης ως γλωσσικής δραστηριότητας, έτσι όπως την εισάγει το ΚΕΠ στην διδακτική των γλωσσών. Το κεφάλαιο κλείνει με τη διατύπωση των πρώτων ενδιάμεσων συμπερασμάτων που αφορούν το θεωρητικό πλαίσιο. Το τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζει τη μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για την ανάλυση του υλικού της διδακτορικής διατριβής και πιο συγκεκριμένα τις παραμέτρους και τα κριτήρια επιλογής του υλικού και τις μεθόδους που εφαρμόστηκαν για να μελετηθεί μια εφαρμογή της έννοιας της διαμεσολάβησης στο πεδίο της διδακτικής των γλωσσών. Το πέμπτο κεφάλαιο παρουσιάζει αναλυτικά το υπό εξέταση υλικό και τα αποτελέσματα της έρευνας, ακολουθώντας τις μεθόδους που εφαρμόστηκαν έτσι όπως περιγράφηκαν στο κεφάλαιο 4. Το κεφάλαιο κλείνει με τη διατύπωση των πρώτων ενδιάμεσων συμπερασμάτων που αφορούν την ανάλυση του υλικού. Η διδακτορική διατριβή τελειώνει με τη διατύπωση των γενικών συμπερασμάτων που απορρέουν από τα επιμέρους συμπεράσματα των κεφαλαίων 3 και 5.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The purpose of this thesis was to examine the concept of ‘mediation’ in the context of language activity mediation which was introduced to language teaching by the Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment (CEFR) adopted by the Council of Europe in 2001 and implemented in the context of the Greek system of certifying languages (in the form of the State Certificate of Language Proficiency) set up in 2003 by the Ministry of Education & Religious Affairs. The introductory chapter examines the concept of mediation in the general context of language teaching and learning and states the concerns and working hypotheses which underline the doctoral thesis. Language teaching and learning are viewed from the innovative perspective established by the Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment (CEFR) adopted by the Council of Europe and implemented via the Greek State Certificate of Language Proficiency. The seco ...
The purpose of this thesis was to examine the concept of ‘mediation’ in the context of language activity mediation which was introduced to language teaching by the Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment (CEFR) adopted by the Council of Europe in 2001 and implemented in the context of the Greek system of certifying languages (in the form of the State Certificate of Language Proficiency) set up in 2003 by the Ministry of Education & Religious Affairs. The introductory chapter examines the concept of mediation in the general context of language teaching and learning and states the concerns and working hypotheses which underline the doctoral thesis. Language teaching and learning are viewed from the innovative perspective established by the Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment (CEFR) adopted by the Council of Europe and implemented via the Greek State Certificate of Language Proficiency. The second chapter presents the epistemological approach to the doctoral thesis, in other words the concepts and approaches which form the necessary background for examining the concept of mediation and how it can be re-defined in a general scientific context. The third chapter provides a detailed analysis of the theoretical context of the concept of mediation so as to highlight the diverse and inter-disciplinary nature of the concept in human sciences and to re-define the concept of mediation as a language activity, in the way the CEFR introduces it into language teaching. The chapter closes with a presentation of the first interim conclusions that can be drawn from the theoretical framework. The fourth chapter presents the methodology followed to analyse the materials presented in the doctoral thesis and in particular the parameters and criteria for selecting materials and the methods implemented for examining the implementation of the concept of 'mediation' in language teaching. The fifth chapter provides a detailed presentation of the materials examined and the results of the survey, following the methods which were described in the fourth chapter. The chapter closes with a presentation of the first interim conclusions relating to an analysis of the materials. The doctoral thesis finishes with a presentation of the general conclusions that can be drawn from the individual conclusions set out in chapters 3 and 5.
περισσότερα