Ο ΟΟΣΑ ως ρυθμιστής των πολιτικών προσχολικής εκπαίδευσης και φροντίδας: αναπλαισιώσεις των τεχνολογιών αξιολόγησης της ποιότητας στην Ελλάδα, στην εποχή της λιτότητας

Περίληψη

Το πεδίο της προσχολικής εκπαίδευσης και φροντίδας (ΠΕΦ) υπόκειται σε διαρκώς μεταβαλλόμενη και εντεινόμενη ρύθμιση εντός και εκτός Ευρώπης σε μια προσπάθεια να διασφαλιστούν και να ενισχυθούν τα πρότυπα της ποιότητας. Η εμφατική προτροπή για διασφάλιση της ποιότητας και αποτελεσματικότητας συμβάλλει στην κυριαρχία των ιδεών που προωθούν τη στροφή από τους γραφειοκρατικούς προς τους μηχανισμούς της αγοράς. Στην εποχή που η τυποποίηση αναδεικνύεται σε βασικό μέσο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) έχει καθιερωθεί ως παγκόσμιος προωθητής των βέλτιστων πρακτικών και των προτύπων ποιότητας μεταξύ των εθνικών κρατών και των εκπαιδευτικών τους ιδρυμάτων. Στην παρούσα διατριβή μελετάται η αναπλαισίωση της έννοιας της ποιότητας - όπως αυτή προωθείται από τον ΟΟΣΑ - και της αυτονομίας στην ελληνική δημοτική ΠΕΦ. Ειδικότερα διερευνήθηκαν οι επιδράσεις της οικονομικής κρίσης στη σχετική συζήτηση καθώς επίσης και οι εξελίξεις των διαδικασ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The field of early childhood education and care (ECEC) is under variable and increasing regulation within and without Europe in an effort to guarantee and enhance quality standards. The urge for quality assurance and efficiency contributes to the dominance of ideas pushing towards a shift from bureaucratic to market mechanisms. Since standardization has become prominent, the Organization for Economic Cooperation and Development (OECD) has been established as a global promoter of best practices and quality standards within nation-states and their education institutions. In this Thesis I unpack the re - contextualization of the OECD's notion of quality and autonomy in the Greek municipal ECEC. I explored how the period of economic crisis has affected the relevant debate and influenced the unfolding of governance and (de) - regulation processes with potential implications on ECEC's future direction. Drawing on critical literature review, analysis of the OECD's regulation tool for ECEC and ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/44890
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44890
ND
44890
Εναλλακτικός τίτλος
The OECD as an arbiter of regulation in early childhood education and care policies: recontextualizations of quality assessment technologies in Greece in times of austerity
Συγγραφέας
Καλογεράκης, Παναγιώτης του Νικόλαος
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Σχολή Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Εξεταστική επιτροπή
Τσατσαρώνη Άννα
Υφαντή Αμαλία
Κατσής Αθανάσιος
Σιάνου – Κύργιου Ελένη
Τσακίρη Δέσποινα
Πασιάς Γεώργιος
Καμαριανός Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΆλλες Κοινωνικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Ποιότητα; Αυτονομία; Αξιολόγηση ποιότητας; Ρύθμιση; Διακυβέρνηση; ΟΟΣΑ; Εργαλεία ρύθμισης - διακυβέρνησης; Εκπαιδευτική πολιτική; Οικονομική κρίση; ΠΕΦ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
343 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)