Ενσωμάτωση του θέματος της κλιματικής αλλαγής στο αναλυτικό πρόγραμμα της δημοτικής εκπαίδευσης με την υποστήριξη των τεχνολογιών πληροφορίας επικοινωνίας

Περίληψη

Στη διατριβή αυτή παρουσιάζεται μια προσπάθεια ενσωμάτωσης του θέματος της κλιματικής αλλαγής στο υπάρχον Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού δημοτικού σχολείου μέσω Τ.Π.Ε. Ο γενικός σκοπός της διατριβής είναι μέσω της συμμετοχικής χειραφετικής έρευνας δράσης να αλλάξουν οι συμπεριφορές εκπαιδευτικών και μαθητών με την υποστήριξη ενός διαδικτυακού περιβάλλοντος μάθησης με θέμα την κλιματική αλλαγή, ώστε να υπάρξουν δράσεις σχετικά με την πρόληψη και την αντιμετώπιση των φαινομένων της κλιματικής αλλαγής. Στη διατριβή διασαφηνίζεται το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής και παρουσιάζονται οι περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές συνέπειες του φαινομένου. Επίσης, περιγράφεται η πορεία από την Παγκόσμια Εκπαίδευση στην Εκπαίδευση Κλιματικής Αλλαγής για την Αειφόρο Ανάπτυξη. Στη συνέχεια, αναλύονται οι θεωρίες μάθησης που υιοθετήθηκαν (η κριτική παιδαγωγική, η μετασχηματιστική μάθηση και το μαθησιακό μοντέλο ΕxConTra), η χρήση των Τ.Π.Ε. ως γνωστικά εργαλεία μάθησης και οι θεωρίες σχεδια ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis constitutes a proposal to incorporate the subject of climate change in the existing Greek, Primary School Curriculum via the use of ICT. The general purpose of the thesis is to help change the behavior of teachers and pupils alike by encouraging their online engagement with the subject, thereby promoting action aiming towards the prevention of climate change. The thesis (defines and) explains the phenomenon of climate change and presents its environmental, social and economical consequences. It also describes how Climate Change Education for Sustainable Development has developed out of global studies. The theories of learning that this thesis supports (critical pedagogical theory, transformative learning, the scientific/educational model and the ExConTra learning model), Curriculum design theories and the use of ICT in education are analyzed next. An open cross-thematic Curriculum has been designed and integrated into the existing Greek Curriculum. A new online education ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/37510
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/37510
ND
37510
Εναλλακτικός τίτλος
Ιncorporation of the subject of climate change in the primary school curriculum via the use of information and communication technologies
Συγγραφέας
Καλιαντζή, Γκόλφω (Πατρώνυμο: Απόστολος)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μακράκης Βασίλειος
Καλαϊτζιδάκη Μαριάννα
Καλκάνης Γεώργιος
Καλογιαννάκης Μιχάλης
Ζαράνης Νικόλαος
Καρασσαβίδης Ηλίας
Κωστούλα Νέλλη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Κλιματική αλλαγή; Αειφόρος ανάπτυξη; Παγκόσμια εκπαίδευση; Αναλυτικό πρόγραμμα; ΤΠΕ; Έρευνα δράσης; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
308 σ., εικ., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)