Η χρονική και αποψιακή μορφολογία στη διδασκαλία της ελληνικής και της κορεατικής ως ξένων γλωσσών

Περίληψη

Ένας λόγος που η κατάκτηση της χρονο-αποψιακής μοφολογίας επέχει μια σημαίνουσα θέση στη διδασκαλία ξενών γλωσσών είναι ότι κάθε γλώσσα έχει τον δικό της τρόπο να διατυπώνει τη χρονικότητα. Έχει υποστηριχθεί από πολλούς ερευνητές ότι η ανάπτυξη της χρονο-αποψιακής μορφολογίας ακολουθεί ένα καθολικό πρότυπο και το λεξικό ποιόν ενεργείας διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην εκμάθηση ξένων γλωσσών. Η παρούσα διατριβή βασίζεται στην υπόθεση λεξικού ποιού ενεργείας(Andersen & Shirai 1994) στην οποία υποστίριζει ότι η παρελθοντική μορφολογία της συνοπτικής άποψης αναπτύσσεται από τις επιτεύξεις και τα συμβάντα προς τις δραστηριότητες και τις καταστάσεις. Καθώς επίσης στις γλώσσες που διαθέτουν διάκριση συνοπτικής και μη συνοπτικής, η συνοπτική προηγείται της μη συνοπτικής.Η παρούσα διατριβή παρουσιάζει τα δεδομένα από τις 2 μελέτες (Cloze task και αφηγηματικός λόγος σε γραπτή μορφή) προκειμένου να ερευνήσουμε το πώς πραγματοποιείται η κατάκτηση του παρελθοντικού χρόνου στην Ελληνική και στην Κο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

As it is concerned as one of the crucial meanings to languages, the acquisition of tense and aspect system is one of the important parts in second language acquisition. One part of research concerns how beginners express time information in foreign language learning procedure. It has been argued from many researchers that the sequence of development of tense and aspect morphology in foreign language acquisition follows a universal pattern and the lexical aspect plays important role in acquisition. The aspect hypothesis (Andersen & Shirai 1994) supports that learners from the beginner level express lexical aspect along with tense and aspect morphology. It proposes that language learners are initially influenced by the inherent semantic aspect in the acquisition of tense and aspect morphology. Perfective past emerges earlier with accomplishments and achievements and progressive with activities. Our goal of this dissertation is that if perspectives of the Aspect Hypothesis are valid to L2 ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/35513
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/35513
ND
35513
Εναλλακτικός τίτλος
Tense and aspect morphology in L2 greek and korean
Συγγραφέας
Kim, Hyejin (Father's name: Soonman)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Μόζερ Αμαλία
Μπέλλα Σπυριδούλα
Yu Jewon
Ιακώβου Μαρία
Παναρέτου Ελένη
Σπυρόπουλος Βασίλειος
Αντωνοπούλου Ελένη
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Χρόνος; Άποψη; ΚΓ2
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
278 σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)