Η κατάκτηση της ρηματικής όψης και των ρημάτων κίνησης στη μητρική γλώσσα

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι να διερευνήσει το ρόλο του διεπιπέδου Σύνταξης-Σημασιολογίας και Σύνταξης-Ομιλίας στην κατάκτηση των διφορούμενων ρημάτων του τρόπου της κίνησης, από τυπικά αναπτυσσόμενα παιδιά που κατακτούν τα ελληνικά ως μητρική γλώσσα, καθώς και τις επιπτώσεις ύπαρξης ενός τέτοιου διεπιπέδου στην καθυστερημένη ή προβληματική κατάκτηση της γλώσσας στα παιδιά. Η έκφραση της κίνησης ερμηνεύεται σε σχέση με το γλωσσολογικό φαινόμενο της ρηματικής όψης. Έτσι, διενεργήθηκαν μια σειρά από πειράματα τόσο κατανόησης όσο και παραγωγής σε μη ζωντανό χρόνο. 142 ενήλικες συμμετείχαν στην προκαταρκτική δοκιμή κρίσης αποδοχής, που μελέτησε το ρόλο της ρηματικής όψης και της πρόθεσης στην ερμηνεία της πρότασης και συνέβαλε στην εξακρίβωση της αποδοχής των ρημάτων κίνησης, με βάση τη συμφυή τους ρηματική όψη, και στον καθορισμό των στοιχείων που χρησιμοποιήθηκαν στην κυρίως έρευνα. Επιπροσθέτως, 196 (και 76 άτομα ελέγχου) συμμετείχαν στις δοκιμασίες κατανόησης ταύτισης φράσης με ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this thesis is to investigate the role of the Syntax-Semantics and Syntax-Discourse Interface in the acquisition of ambiguous manner-of-motion verbs, by typically developing children acquiring Greek as a native language, as well as the implications of such an interface in a delayed or defective child language acquisition. The expression of motion is interpreted with respect to the linguistic phenomenon of aspect. A series of off-line experiments were run across both the comprehension and the production modality. 142 adults were administered an acceptability judgment pre-task, which tapped into the role of aspect and preposition in the interpretation of the sentence and contributed to the identification of the acceptability of motion verbs, on the basis of their inherent aspectual meaning, and to the determination of the critical items employed in the main study. In addition, 196 children (and 76 controls) participated in the comprehension sentence-video matching tasks, wh ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/35624
ND
35624
Εναλλακτικός τίτλος
The acquisition of aspect and motion verbs in the native language
Συγγραφέας
Κοτρώνη, Μαρία Ιωάννης
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Τομέας Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Τσιμπλή Ιάνθη - Μαρία
Αγαθοπούλου Ελένη
Σταύρου - Σηφάκη Μελίτα
Ρούσσου Άννα
Παπαδοπούλου Δέσποινα
Σιούπη Αθηνά
Μαστροπαύλου Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Ψυχολογία
Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Γλώσσα & Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού; Ρηματική όψη; Τελικότητα; Ρήματα του τρόπου της κίνησης; διεπίπεδο σύνταξης-σημασιολογίας/ομιλίας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
374 σ., πιν., σχημ., γραφ., ευρ.