Η στρατηγική χρήση λεξιλογίου γραπτού λόγου από τον αποτελεσματικό γλωσσικά μαθητή στη Β' γυμνασίου: μια περιπτωσιολογική μελέτη
<
iv class="tabbertab">

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Περίληψη
Η παρούσα εργασία αφορά στις λεξιλογικές στρατηγικές, τις οποίες χρησιμοποιεί ο αποτελεσματικός γλωσσικά μαθητής στη Β' Γυμνασίου. Συγκεκριμένα, αφορά στη συνειδητή στρατηγική χρήση λόγιου λεξιλογίου, γραπτού λόγου, κατά τη διάρκεια του σχολικού μαθήματος και στο προφορικό πλαίσιο αυτού, προκειμένου να κατακτήσει συγκεκριμένους στόχους. Η εργασία ξεκινά με μία εισαγωγή στην τυπολογία των επικοινωνιακών στρατηγικών και προχωρά στην ανάλυση των λεξιλογικών στρατηγικών, παραγωγής και πρόσληψης. Κεντρικό σημείο της ανάλυσης των λεξιλογικών στρατηγικών είναι η έννοια του λόγιου λεξιλογίου, το οποίο αναλύεται σε ξεχωριστό κεφάλαιο. Αμέσως μετά εξετάζονται οι παράμετροι που επηρεάζουν τη λεξιλογική απόδοση και μορφή. Ακολουθεί η αξιολόγηση των ίδιων των συστημάτων αξιολόγησης του σχολικού πλαισίου αλλά και τα διαφορετικά επίπεδα λεξιλογικής γνώσης, τα οποία τελικά αξιολογούνται και από κοινωνιογλωσσική σκοπιά. Οι υποθέσεις που ελέγχονται αφορούν στην ύπαρξη θετικής συσχέτισης μεταξύ εκπαιδευτ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The current paper concerns the vocabulary strategies employed by the linguistically effective student of second grade class. In particular, it concerns the conscious strategic use of sophisticated vocabulary, of written speech’s nature, during the lesson and in verbal context, in order to achieve certain goals. The paper begins with an introduction to communicative strategy typology and forwards to lexical strategies analysis, productive and receptive. Critical issue of the lexical strategies analysis is the notion of sophisticated vocabulary, which is analyzed in special chapter. Next the parameters that affect vocabulary performance and form are being studied. It follows the assessment of the schooling evaluation systems and also the different levels of word knowledge, which finally are being viewed from a sociolinguistic aspect as well. The hypotheses for examination consider the presence of a positive correlation amongst teacher and linguistically effective student, so to assessmen ...
περισσότερα