Η στρατηγική χρήση λεξιλογίου γραπτού λόγου από τον αποτελεσματικό γλωσσικά μαθητή στη Β' γυμνασίου: μια περιπτωσιολογική μελέτη

Περίληψη

Η παρούσα εργασία αφορά στις λεξιλογικές στρατηγικές, τις οποίες χρησιμοποιεί ο αποτελεσματικός γλωσσικά μαθητής στη Β' Γυμνασίου. Συγκεκριμένα, αφορά στη συνειδητή στρατηγική χρήση λόγιου λεξιλογίου, γραπτού λόγου, κατά τη διάρκεια του σχολικού μαθήματος και στο προφορικό πλαίσιο αυτού, προκειμένου να κατακτήσει συγκεκριμένους στόχους. Η εργασία ξεκινά με μία εισαγωγή στην τυπολογία των επικοινωνιακών στρατηγικών και προχωρά στην ανάλυση των λεξιλογικών στρατηγικών, παραγωγής και πρόσληψης. Κεντρικό σημείο της ανάλυσης των λεξιλογικών στρατηγικών είναι η έννοια του λόγιου λεξιλογίου, το οποίο αναλύεται σε ξεχωριστό κεφάλαιο. Αμέσως μετά εξετάζονται οι παράμετροι που επηρεάζουν τη λεξιλογική απόδοση και μορφή. Ακολουθεί η αξιολόγηση των ίδιων των συστημάτων αξιολόγησης του σχολικού πλαισίου αλλά και τα διαφορετικά επίπεδα λεξιλογικής γνώσης, τα οποία τελικά αξιολογούνται και από κοινωνιογλωσσική σκοπιά. Οι υποθέσεις που ελέγχονται αφορούν στην ύπαρξη θετικής συσχέτισης μεταξύ εκπαιδευτ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The current paper concerns the vocabulary strategies employed by the linguistically effective student of second grade class. In particular, it concerns the conscious strategic use of sophisticated vocabulary, of written speech’s nature, during the lesson and in verbal context, in order to achieve certain goals. The paper begins with an introduction to communicative strategy typology and forwards to lexical strategies analysis, productive and receptive. Critical issue of the lexical strategies analysis is the notion of sophisticated vocabulary, which is analyzed in special chapter. Next the parameters that affect vocabulary performance and form are being studied. It follows the assessment of the schooling evaluation systems and also the different levels of word knowledge, which finally are being viewed from a sociolinguistic aspect as well. The hypotheses for examination consider the presence of a positive correlation amongst teacher and linguistically effective student, so to assessmen ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/22299
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/22299
ND
22299
Εναλλακτικός τίτλος
Strategic use of written speech vocabulary by linguistically effective student of second grade class
Συγγραφέας
Κοσκινάς, Εμμανουήλ (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Καμπάκη - Βουγιουκλή Πηνελόπη
Γαβριηλίδου Ζωή
Χαραλαμπάκης Χριστόφορος
Λέξεις-κλειδιά
Αποτελεσματικός γλωσσικά μαθητής; Λεξιλογικές στρατηγικές; Λόγιο λεξιλόγιο; Αξιολόγηση; Γλωσσική συμπεριφορά
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
512 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)