Κατάκτηση και διδακτική της ορθογραφίας: το παράδειγμα της Νέας Ελληνικής

Περίληψη

Όσον αφορά το θεωρητικό μέρος στόχος ήταν η μελέτη της θεωρίας της ορθογραφίας γενικά και της Νέας Ελληνικής ειδικά. Γίνεται εκτενής αναφορά στη σχέση προφορικής-γραπτής γλώσσας και παρουσιάζονται θεωρίες και ερμηνευτικά πρότυπα κατάκτησης της γραπτής γλώσσας/ορθογραφίας, καθώς και προσεγγίσεις, μέθοδοι και τεχνικές που αφορούν τη διδακτική της ορθογραφίας. Όσον αφορά το ερευνητικό μέρος στόχοι ήταν: α. να προταθεί ένα τρόπος διδακτικής προσέγγισης του ορθογραφικού συστήματος της Νέας Ελληνικής στο πλαίσιο των αρχών της γνωστικής ψυχολογίας σχετικά με τη μνήμη, και β. να μετρηθεί η μεταβολή της ορθογραφικής δεξιότητας των μαθητών σε δύο χαρακτηριστικές τάξεις της εκπαιδευτικής διαδρομής τους. Για πρώτη φορά στη σχετική βιβλιογραφία το ίδιο δείγμα παιδιών εξετάστηκε στην ορθογραφία του ίδιου ακριβώς κειμένου στην Α΄ Γυμνασίου και στη Γ΄ Λυκείου. Μέθοδοι Για την ανάπτυξη του θεωρητικού μέρους χρησιμοποιήθηκε ελληνική και ξενόγλωσση βιβλιογραφία. Κατά την επεξεργασία του υλικού της έρευ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of the theoretical part of the study is to review the theoretical framework of spelling, both in general and in Modern Greek (MG), including theories of acquisition and models of interpretation concerning the written form of the language as well as the aims, methods and techniques of teaching spelling. In the research part the aims are: a) to propose a systematic approach to the teaching of MG spelling system, taking into account the principles of cognitive psychology, and b) to measure differences in spelling skills of learners in A junior and C senior high school. Thus the same sample of learners was tested in the same text in two grades. Methods The review of the bibliography is followed by data analysis, in which words of the text were classified according to grammatical category, morphological structure, origin, number of syllables and Degree of Difficulty (DD). The DD is introduced in this thesis as a basic tool of measurement in the field of research on spelling. The ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/19338
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/19338
ND
19338
Εναλλακτικός τίτλος
The learning and methodology of spelling: the case of modern greek
Συγγραφέας
Αναγνωστοπούλου, Ασημίνα
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλολογίας. Τομέας Γλωσσολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Μπαμπινιώτης Γεώργιος
Μπακάκου-Ορφανού Αικατερίνη
Ιακώβου Μαρία
Γούτσος Διονύσης
Μπέλλα Σπυριδούλα
Παντελίδης Νικόλαος
Σπυρόπουλος Βασίλειος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Γλώσσα και Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Ελληνική γλώσσα; Εκπαίδευση; Γραπτή γλώσσα; Προφορική γλώσσα; Γραπτή γλώσσα, Εκμάθηση; Ορθογραφία, Εκμάθηση; Διδακτική γραπτής γλώσσας; Διδακτική ορθογραφίας; Μέτρηση ορθογραφικής δεξιότητας; Βαθμός δυσκολίας; Στατιστική ανάλυση λαθών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
392 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)