Αναγνωστική ευχέρεια σε μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: προβλεπτικοί δείκτες σε μια διαφανή ορθογραφία

Περίληψη

Στόχος στην παρούσα έρευνα ήταν η περιγραφή έξι γνωστικών και γλωσσικών δεξιοτήτων που συνδέονται με την αναγνωστική ευχέρεια, της ορθογραφικής επεξεργασίας και της αναγνωστικής ευχέρειας μαθητών/τριών τυπικής ανάπτυξης Β’ και Ε’ τάξης δημοτικού, μαθητών/τριών Αυξημένου Κινδύνου Εμφάνισης Δυσλεξίας (ΑΚΕΔ) Β’ τάξης και μαθητών/τριών με δυσλεξία Ε’ τάξης. Επιπλέον, στην έρευνα εξετάστηκε η σχέση αυτών των γνωστικών και γλωσσικών δεξιοτήτων και της ορθογραφικής επεξεργασίας με τα διαφορετικά επίπεδα (λέξεις, ψευδολέξεις, κείμενο) και συνθήκες (ηχηρή, σιωπηρή) εξέτασης της αναγνωστικής ευχέρειας στις ίδιες ομάδες μαθητών/τριών που μαθαίνουν ανάγνωση σε μια διαφανή ορθογραφία. Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 256 μαθητές/τριες, εκ των οποίων οι 196 ήταν μαθητές/τριες τυπικής ανάπτυξης Β’ και Ε’ τάξης, οι 32 μαθητές/τριες ΑΚΕΔ Β’ τάξης και οι 28 μαθητές/τριες με δυσλεξία Ε’ τάξης. Κάθε δεξιότητα εξετάστηκε με δυο έως έξι έργα προκειμένου να διερευνηθεί σε βάθος και σφαιρικά. Ο έλεγχος t-test ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The goal of the present study was to describe six main for reading fluency cognitive and linguistic skills, and orthographic processing of 2nd grade at risk students and of 5th grade dyslexic students. Concurrently, the goal of the study was to investigate the relation of these skills with the different levels (words, pseudowords, text) and conditions (oral, silent) of students’ reading fluency in a transparent orthography. A total number of 256 students participated in the study; 196 were typically developing 2nd and 5th grade students, 32 were 2nd grade at risk students and 28 were 5th grade dyslexic students. Every skill was evaluated with two to six tasks. Based on t-test analysis it was revealed that at risk and dyslexic students differed significantly from typically developing students in the examined skills, with the difference remaining significant from the 2nd to the 5th grade. The larger differences were found in the following order: phonological awareness, morphological awar ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49990
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49990
ND
49990
Εναλλακτικός τίτλος
Reading fluency of students with learning disabilities: predictive indicators in a transparent orthography
Συγγραφέας
Γιαζιτζίδου, Σοφία (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Παντελιάδου Σουζάνα
Σταμοβλάσης Δημήτριος
Μουζάκη Αγγελική
Σιδερίδης Γιώργιος
Αντωνίου Φωτεινή
Φιλιππάτου Διαμάντω
Μανωλίτσης Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Ψυχολογία της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Αναγνωστική Ευχέρεια; Γλωσσικές δεξιότητες; Γνωστικές δεξιότητες; Δυσλεξία; Ορθογραφική επεξεργασία; Διαφανής ορθογραφία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)