Μελέτη της επίδρασης του εκπαιδευτικού πλαισίου των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας στην ποιότητα ζωής και στην υποκειμενική αίσθηση για τον εαυτό (αυτοεικόνα), ατόμων που έχουν αποκλειστεί από τα εκπαιδευτικά συστήματα κατά την παιδική και εφηβική τους ηλικία

Περίληψη

Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) έχουν ως σκοπό λειτουργίας τη μείωση του κοινωνικού και εκπαιδευτικού αποκλεισμού των μη προνομιούχων νέων και την καλύτερη δυνατή κατάρτιση και υποστήριξή τους. Απευθύνονται σε ενήλικα άτομα τα οποία δεν έχουν απολυτήριο Γυμνασίου, παρέχοντάς τους ισότιμο τίτλο, με συνολική διάρκεια φοίτησης 2 εκπαιδευτικά έτη. O σκοπός της παρούσης έρευνας είναι να μελετηθεί η επίδραση του εκπαιδευτικού πλαισίου των ΣΔΕ στην υποκειμενική αίσθηση για τον εαυτό (αυτό-εικόνα), στην ψυχική υγεία και στην ποιότητα ζωής (ευζωϊα) των φοιτούντων, που είναι άτομα τα οποία είχαν αποκλειστεί από τα εκπαιδευτικά συστήματα κατά την παιδική και εφηβική τους ηλικία. Για τη διεξαγωγή της μελέτης επιλέχθηκε η μίξη τόσο ποσοτικών όσο και ποιοτικών μεθόδων έρευνας (τριγωνοποίηση). Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν εκπαιδευόμενοι που φοιτούσαν κατά τα σχολικά έτη 2020-2022 και 2021-2023 σε επτά ΣΔΕ, τα οποία επελέγησαν με απλή τυχαία δειγματοληψία, μεταξύ του συνόλου των ΣΔΕ της Κεντρ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Second Chance Schools (SCS) framework focus on reducing social and educational exclusion of underprivileged young people, while providing them with the best possible training and support. These schools are designed for adults that do not acquire a secondary school diploma, and they offer them an equivalent qualification through a two-year educational program. The purpose of this research is to examine the impact of the SCS educational framework on students' subjective perception of self (Self-Image), Mental Health and quality of life (well-being). The study focuses on individuals that were excluded from the educational systems during childhood and adolescence. Triangulation was chosen for this research, which means a mixed-methods research approach, that combines both quantitative and qualitative methods. The sample of the study was composed of students enrolled in the academic years 2020–2022 and 2021–2023 at seven SCS institutions, which were selected randomly from the total SCS in C ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58734
ND
58734
Εναλλακτικός τίτλος
Study on the impact of the educational framework of Second Chance Schools on the quality of life and the subjective sense of self (self-image) of individuals excluded from educational systems during their childhood and adolescence
Συγγραφέας
Καρακίτσιου, Γεωργία (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικής. Τομέας Νευρολογίας, Ψυχιατρικής και Αισθητηρίων Οργάνων
Εξεταστική επιτροπή
Σαμακουρή Μαρία
Κερδάκα Αικατερίνη
Αρβανίτη Αικατερίνη
Ηλιόπουλος Ιωάννης
Βαδικόλιας Κωνσταντίνος
Σερντάρη Ασπασία
Τερζούδη Αικατερίνη
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΚλινική Ιατρική ➨ Ψυχιατρική και Ψυχική υγεία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Ψυχολογία της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Κλινική ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά
Σχολεία δεύτερης ευκαιρίας; Ψυχική υγεία; Αυτό-εικόνα; COVID-19; Άγχος; Κατάθλιψη; Ευζωΐα; Αυτοεκτίμηση; Αυτεπάρκεια
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.