Διδασκαλία και πραγμάτωση αξιών στο σύγχρονο σχολείο: εμπειρική έρευνα σε μαθητές δημοτικού σχολείου

Περίληψη

Γενικά το θέμα των αξιών στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα παρουσιάζεται ιδιαίτερα επίκαιρο και μάλιστα τελευταία με την αύξηση της παιδικής εγκληματικότητας και την απαξίωση και αντιστροφή των παραδοσιακών αξιών. Είναι αναγκαία λοιπόν η διερεύνηση του προσανατολισμού (σύγχρονου ή παραδοσιακού) του ελληνικού αξιακού συστήματος προκειμένου να γίνει δυνατή η εφαρμογή ειδικών προγραμμάτων αξιακής ευαισθητοποίησης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Έχουν πραγματοποιηθεί κατά καιρούς σχετικές έρευνες στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό όπως των: Lipset 1963, Baer, Curtis, Crabb, και Johnston 1996, Rokeach 1968, Κατάκη 1984, Γεώργα 1986, Παπαδόπουλου 1997 και 2000 και Δροσινού 1998. Αξιομνημόνευτες είναι επίσης οι σχετικές μελέτες των Παπούλια-Τζελέπη 1984, Μυλωνά 1986, Ντάλλα 1999, La Roe 2003 και Carpenter 2003. Η παρούσα έρευνα είχε αφετηρία την έρευνα του Lipset (1963), η οποία επαναλήφθηκε και συμπληρώθηκε από τους Baer, Curtis, Crabb, και Johnston (1996). Απαρτίζεται ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Generally the issue of the values in modern greek society is very actual, especially in our times with the increase of children’s criminality and the scornfullness and the inversion of traditional values. It is therefore necessary to investigate the orientation of the Greek value system (modern and traditional), in order special programms to be applied concerning the sensitization of children in relation to values in the primary education.Several researches have been already held in Greece and abroad from time to time. Representative are those of Lipset (1963), Baer, Curtis, Crabb and Johnston (1996), Rokeach (1968), Kataki (1984), Georga (1986), Papadopoulou (1997 and 2000) and Drosinou (1998). Remarkable ones are the relative researches of Papoulia-Tzelepi (1984), Mylona (1986), Dalla (1999), La Roe (2003) and Carpenter (2003).The present research has been inspired from the research of Lipset (1963), which has been repeated and completed from Baer, Curtis, Crabb and Johnston (1996 ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/27239
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/27239
ND
27239
Εναλλακτικός τίτλος
Education and realalization of values in modern school: empirical research on pupils of primary school
Συγγραφέας
Χατζημιχαήλ, Στέλλα-Ελισσάβετ (Πατρώνυμο: Παναγιώτης)
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Παπαδόπουλος Νικόλαος
Χατήρα Καλλιόπη
Πολεμικός Νικήτας
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Ψυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Διδασκαλία αξιών; Δημοτικό σχολείο; Εμπειρική έρευνα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τ. ( 270 ; 259 σ.), πιν., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)