Εκπαίδευση για την ιδιότητα του πολίτη στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία: εκπαιδευτικές προσεγγίσεις και πρακτικές

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα μελετά τις αντιλήψεις και τις κοινωνικές δεξιότητες των μαθητών/τριών της προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας στην πόλη της Φλώρινας, σε σχέση με την πρόσληψη της έννοιας της ιδιότητας του πολίτη. Συγκεκριμένα, η μελέτη επικεντρώνεται (α) στη δυνατότητα αναγνώρισης κοινωνικών- πολιτειακών αξιών σε οπτικό υλικό, (β) στη δυνατότητα αναγνώρισης πολιτικών αξιών, (γ) σε δεξιότητες ανάπτυξης/εκδήλωσης κοινωνικής-πολιτειακής δράσης, (δ) σε δεξιότητες ανάπτυξης/εκδήλωσης κοινής ομιλίας-δράσης, (ε) στη δυνατότητα αναγνώρισης συγκεκριμένων πολιτικών ηγετών/πολιτικής ιδιότητας και (στ) στη συσχέτιση όλων των παραπάνω με τις μεταβλητές του φύλου, της ηλικίας, της τάξης φοίτησης και της εθνικότητας των μαθητών/τριών. Οι λόγοι που οι συγκεκριμένες δεξιότητες μελετώνται στην παρούσα διατριβή είναι επειδή: (i) θεωρούνται απαραίτητες για την επιτυχή συμμετοχή των πολιτών σε συλλογικές δράσεις που αφορούν πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα, (ii) παρέχουν γνώσεις στους πολίτες σχετικά μ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The research studies the perceptions and social skills of pre-school and elementary school pupils in the city of Florina, in relation to the perception of the concept of citizenship. In particular, the study focuses on (a) the ability to recognize social values in visual material, (b) the ability to recognize political values, (c) social action skills, (d) common speech and action skills, (e) the ability to identify specific political leaders and attempts to correlate all of these with gender, age, class and ethnicity of the pupils. These skills are being studied because (i) they are considered necessary for successful participation in collective actions on political and social issues, (ii) provide knowledge enable citizens to cooperate with other members of society to achieve common goals. In addition, many surveys (e.g Verba et al., 1995; Moely et al., 2002; Schur, 2003) indicate that they are associated with higher rates of political and social participation, and this is important a ...