Κριτική θεωρία και διαπολιτισμικότητα: κριτική θεώρηση και επιστημολογική οριοθέτηση της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης

Περίληψη

Στη σημερινή μετανεωτερική εποχή παρατηρείται η τάση ανάδειξης της διαφορετικότητας και, ιδιαίτερα, της πολιτισμικής. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, όπου η διαφορετικότητα τείνει να λογίζεται ως αυταξία, η συζήτηση ανάμεσα στην πολυπολιτισμικότητα και τη διαπολιτισμικότητα οξύνεται συνεχώς, δίνοντας μια όλο και πιο πολύπλοκη διάσταση στο ζήτημα της διαχείρισης της πολιτισμικής διαφορετικότητας. Παρ’ όλα αυτά, ενώ η πολυπολιτισμικότητα έχει οριοθετήσει το περιεχόμενό της και αρθρώνει τις θέσεις της εντός του πλαισίου του πολιτισμικού σχετικισμού, δεν συμβαίνει το ίδιο και με τη διαπολιτισμικότητα, η οποία έως σήμερα δεν έχει οριοθετηθεί εντός ενός συγκεκριμένου επιστημολογικού Παραδείγματος, παρά συντίθεται από θέσεις αποσπασματικές, με αποτέλεσμα να παραμένει επιστημολογικά «ανοχύρωτη», με ό,τι προβλήματα μπορεί να επιφέρει μια τέτοια συνθήκη σε μια κοινωνική επιστήμη. Η παραπάνω προβληματική μεγεθύνεται ακόμη περισσότερο στο πεδίο της εκπαίδευσης, καθώς ο όρος «διαπολιτισμική εκπαίδευση» δε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Today's postmodern era is featured by a tendency to highlight diversity and, in particular, its cultural guise. In this context, where diversity tends to be considered as an autonomy value, the debate between multiculturalism and interculturalism is steadily escalating, attributing an increasingly complex dimension to the issue of cultural diversity management. While multiculturalism has defined its content and articulated its principles within the framework of cultural relativism, interculturalism has yet to be framed within a specific epistemological paradigm. Interculturalism consists of fragmentary concepts, which set it in an epistemologically "unfortified" position, and, consequently, raises inevitable questions related to social science. Focusing on the field of education, the aforementioned problem is further exacerbated, as the term "intercultural education" does not refer to a commonly accepted model of education. On the contrary, it includes a variety of approaches, deriving ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/47605
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/47605
ND
47605
Εναλλακτικός τίτλος
Critical theory and interculturalism: critical review and epistemological delimitation of intercultural education
Συγγραφέας
Βαβίτσας, Θεόδωρος (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας
Εξεταστική επιτροπή
Νικολάου Γεώργιος
Καμαριανός Ιωάννης
Ράντης Κωνσταντίνος
Σταμέλος Γεώργιος
Κυπριανός Παντελής
Καραφύλλης Αθανάσιος
Παρούσης Μιχαήλ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Κριτική θεωρία; Διαπολιτισμικότητα; Διαπολιτισμική εκπαίδευση; Κριτική διαπολιτισμική εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
240 σ., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)