Νοεροί υπολογισμοί και μαθηματικός διάλογος: η επίδραση μιας διδακτικής παρέμβασης

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή πραγματεύεται: α) τη συμβολή των νοερών υπολογισμών στις αριθμητικές πράξεις που εκτελούν οι μαθητές στις τάξεις Δ’, Ε’ και Στ’ της Α/θμιας εκπ/σης, β) την αναζήτηση των παραγόντων που επηρεάζουν τη χρήση των νοερών υπολογισμών στις πράξεις που εκτελούνται από τους μαθητές, και γ) τον εντοπισμό των προϋποθέσεων που επιλέγουν οι μαθητές, ώστε να εκτελέσουν τις πράξεις με νοερούς υπολογισμούς. Η έρευνα βασίζεται στη μελέτη του ισχύοντος θεωρητικού πλαισίου των αγγλόφωνων χωρών (Αγγλία, Αυστραλία και Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής), στις οποίες σχεδιάστηκαν και εφαρμόστηκαν νέα προγράμματα αριθμητισμού στις εκπαιδευτικές τους μεταρρυθμίσεις. Οι μεταρρυθμίσεις αυτές στόχευαν στην ενσωμάτωση της διδασκαλίας των νοερών υπολογισμών και στη βελτίωση των επιδόσεων των μαθητών του Δημοτικού σχολείου στα μαθηματικά. Σύμφωνα με τις αξιολογήσεις από τα αρμόδια όργανα (NNS, NAPLAN, NAEP) κατά την τελευταία πενταετία διαπιστώνεται η βελτίωση στην επίδοση των μαθητών Δη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This doctoral dissertation deals with a) the contribution of mental calculations to the arithmetic operations performed by students in grades 4th, 5th and 6th grade of Primary Education, b) the search of factors that influence the use of mental calculations in the operations performed by the students, and c) the identification of the conditions chosen by the students in order to perform the operations with mental calculations. The research is based on the study of the current theoretical framework of English-speaking countries (England, Australia, and the United States of America), in which new numeracy programs were designed and applied in their educational reforms. These reforms were aimed at integrating the teaching of mental calculations and improving the performance of Primary school students in mathematics. According to the evaluations by the competent authorities (NNS, NAPLAN, NAEP) during the last five years an improvement in the performance of Primary school students in mathem ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/50362
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/50362
ND
50362
Εναλλακτικός τίτλος
Mental calculations and mathematical discourse: the effect of a teaching intervention
Συγγραφέας
Συμεωνίδης, Νικόλαος (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Καλδρυμίδου Μαρία
Τάτσης Κωνσταντίνος
Σακονίδης Χαράλαμπος
Παγγέ Πολυξένη
Σταθοπούλου-Βασιλονικολού Χαρίκλεια
Βαμβακούση Ξανθή
Λεμονίδης Χαράλαμπος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Νοεροί υπολογισμοί; Πράξεις; Διδακτική παρέμβαση; Γλωσσικές στρατηγικές; Λεκτικά προβλήματα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)