Περίληψη
Οι νέες τεχνολογίες, επιφέρουν εντυπωσιακές καινοτομίες στο τοπίο του 21ου αιώνα στην εκπαίδευση. Επέρχονται αλλαγές στον τρόπο προσέγγισης της διδασκαλίας και της μάθησης, τόσο από τους εκπαιδευτικούς όσο και από τους μαθητές. Σκοπός της έρευνάς μας ήταν να διερευνήσουμε εάν η χρήση υπολογιστή και έξυπνων κινητών συσκευών (tablets) στο νηπιαγωγείο, συμβάλλουν στην κατανόηση του πολλαπλασιασμού και της διαίρεσης. Η παρούσα εργασία βασίστηκε στις αρχές της Ρεαλιστικής Μαθηματικής Εκπαίδευσης και στη μικτή πολυμορφική μάθηση και συνδύασε δραστηριότητες με τη χρήση και χωρίς τη χρήση υπολογιστή και έξυπνων κινητών συσκευών (tablets). Το δείγμα μας περιελάμβανε μαθητές νηπιαγωγείων της πόλης του Ρεθύμνου, που φοιτούσαν κατά τη σχολική χρονιά 2016-2017. Οι μαθητές των νηπιαγωγείων, χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες. Η Πειραματική Ομάδα 1 που διδάχθηκε πολλαπλασιασμό και διαίρεση με τη χρήση υπολογιστή. Η Πειραματική Ομάδα 2 που διδάχθηκε πολλαπλασιασμό και διαίρεση με τη χρήση έξυπνων κινητών συσκ ...
Οι νέες τεχνολογίες, επιφέρουν εντυπωσιακές καινοτομίες στο τοπίο του 21ου αιώνα στην εκπαίδευση. Επέρχονται αλλαγές στον τρόπο προσέγγισης της διδασκαλίας και της μάθησης, τόσο από τους εκπαιδευτικούς όσο και από τους μαθητές. Σκοπός της έρευνάς μας ήταν να διερευνήσουμε εάν η χρήση υπολογιστή και έξυπνων κινητών συσκευών (tablets) στο νηπιαγωγείο, συμβάλλουν στην κατανόηση του πολλαπλασιασμού και της διαίρεσης. Η παρούσα εργασία βασίστηκε στις αρχές της Ρεαλιστικής Μαθηματικής Εκπαίδευσης και στη μικτή πολυμορφική μάθηση και συνδύασε δραστηριότητες με τη χρήση και χωρίς τη χρήση υπολογιστή και έξυπνων κινητών συσκευών (tablets). Το δείγμα μας περιελάμβανε μαθητές νηπιαγωγείων της πόλης του Ρεθύμνου, που φοιτούσαν κατά τη σχολική χρονιά 2016-2017. Οι μαθητές των νηπιαγωγείων, χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες. Η Πειραματική Ομάδα 1 που διδάχθηκε πολλαπλασιασμό και διαίρεση με τη χρήση υπολογιστή. Η Πειραματική Ομάδα 2 που διδάχθηκε πολλαπλασιασμό και διαίρεση με τη χρήση έξυπνων κινητών συσκευών (tablets). Η Ομάδα Ελέγχου που δεν υπεβλήθη σε διδακτική παρέμβαση, αλλά οι μαθητές διδάχθηκαν μαθηματικά με τον παραδοσιακό τρόπο. Οι μαθητές και των τριών ομάδων αξιολογήθηκαν για τις επιδόσεις τους στον πολλαπλασιασμό και στη διαίρεση με το ίδιο ερευνητικό εργαλείο, προκειμένου να συγκριθούν τα μαθησιακά αποτελέσματα στα Μαθηματικά με τη χρήση υπολογιστή, τη χρήση έξυπνων κινητών συσκευών (tablets) και την παραδοσιακή διδασκαλία στο νηπιαγωγείο. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι πειραματικές ομάδες είχαν στατιστικά σημαντική βελτίωση στις επιδόσεις τους στον πολλαπλασιασμό και στη διαίρεση, συγκριτικά με την ομάδα ελέγχου. Τα αποτελέσματα αυτά υποδηλώνουν ότι η χρήση υπολογιστή και η χρήση έξυπνων κινητών συσκευών, επιφέρουν καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Στηριζόμενοι στα αποτελέσματα αυτά, μπορούμε να ισχυριστούμε ότι ο υπολογιστής και οι έξυπνες κινητές συσκευές δύναται να διαδραματίσουν ουσιαστικό ρόλο στην υλοποίηση των στόχων του αναλυτικού προγράμματος του νηπιαγωγείου στον τομέα των Μαθηματικών, εφόσον υποστηρίζονται από αναπτυξιακά κατάλληλες εκπαιδευτικές εφαρμογές.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
New technologies bring impressive innovations to the 21st century landscape in education. There are changes in the way teaching and learning are approached, both by teachers and students. The purpose of our research was to investigate whether the use of computers and smartphones (tablets) in kindergarten, contribute to the understanding of multiplication and division. The present work was based on the principles of Realistic Mathematics Education and mixed multifaceted learning and combined activities with and without the use of a computer and smart mobile devices (tablets).Our sample included students from kindergartens in the city of Rethymnon, who attended during the school year 2016-2017. The students of the kindergartens were divided into three groups. Experimental Group 1 taught multiplication and division using a computer. Experimental Group 2 taught multiplication and division using smartphones (tablets). The Control Team that did not undergo a teaching intervention, but the st ...
New technologies bring impressive innovations to the 21st century landscape in education. There are changes in the way teaching and learning are approached, both by teachers and students. The purpose of our research was to investigate whether the use of computers and smartphones (tablets) in kindergarten, contribute to the understanding of multiplication and division. The present work was based on the principles of Realistic Mathematics Education and mixed multifaceted learning and combined activities with and without the use of a computer and smart mobile devices (tablets).Our sample included students from kindergartens in the city of Rethymnon, who attended during the school year 2016-2017. The students of the kindergartens were divided into three groups. Experimental Group 1 taught multiplication and division using a computer. Experimental Group 2 taught multiplication and division using smartphones (tablets). The Control Team that did not undergo a teaching intervention, but the students were taught mathematics in the traditional way. Students in all three groups were evaluated for their performance in multiplication and division with the same research tool, in order to compare the learning outcomes in Mathematics with the use of computer, the use of smart mobile devices (tablets) and the traditional teaching in kindergarten.The results showed that the experimental groups had a statistically significant improvement in their performance in multiplication and division, compared to the control group. These results suggest that the use of computers and the use of smart mobile devices, bring better learning outcomes in preschool children. Based on these results, we can argue that the computer and smart mobile devices can play an essential role in achieving the goals of the Kindergarten Curriculum in the field of Mathematics, as long as they are supported by developmentally appropriate educational applications.
περισσότερα