Αντιλήψεις μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τον ρόλο του σχολείου στην ανάπτυξη της Ιδιότητας του Πολίτη

Περίληψη

Στη διατριβή αυτή εστιάσαμε στη διερεύνηση της επίδρασης ορισμένων σχολικών, ατομικών-ψυχολογικών χαρακτηριστικών και κοινωνικοποιητικών παραγόντων ως προς τη διαμόρφωση των προτύπων της Ιδιότητας του Πολίτη. Επιπλέον, ερευνάται η υπόθεση της ύπαρξης συσχέτισης μεταξύ των προτύπων της Ιδιότητας του Πολίτη και της πρόθεσης για μελλοντική εμπλοκή σε διάφορες μορφές κοινωνικής και πολιτικής συμμετοχής. Αρχικά, πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική ανάλυση προκειμένου να τεκμηριωθούν θεωρητικά οι ερευνητικές υποθέσεις. Μετά την ολοκλήρωση αυτού του σταδίου, διεξήχθη ποσοτική έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίου. Στην έρευνά μας, συμμετείχαν 623 μαθητές τρίτης λυκείου από ημερήσια γενικά λύκεια, της δημόσιας εκπαίδευσης, από τις γεωγραφικές περιοχές της Π.Ε. Κεντρικού Τομέα Αθηνών, της Μ.Ε. Θεσσαλονίκης, της Π.Ε. Λάρισας, της Π.Ε. Μαγνησίας, της Π.Ε. Ιωαννίνων, της Π.Ε. Τρικάλων και της Π.Ε. Καρδίτσας. Οι μαθητές του δείγματός μας προέρχονται από σχολεία τα οποία είναι τοποθετημένα τόσο σε μεγάλα ή ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation focuses on investigating the impact of academic and certain individual-psychological characteristics and socialization factors on the formulation of the norms of Citizenship. Additionally, the hypothesis of the existence of a strong correlation between the norms of Citizenship and the intention for future involvement in various forms of social and political participation is investigated.Initially, a literature analysis was carried out in order to substantiate theoretically the research hypotheses. After the completion of this stage, a quantitative research survey was conducted by means of a questionnaire. 623 3rd Grade Senior Public High School students from the areas of the Regional Unit of Central Athens, the Thessaloniki Metropolitan Area, the Regional Units of Larissa, Magnesia, Ioannina, Trikala and Karditsa participated in our research. The students in our sample come from schools which are situated both in large or small urban centers and in areas with semi-urb ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49448
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49448
ND
49448
Εναλλακτικός τίτλος
Perceptions of Secondary School students concerning the role of the school environment in the development of the concept of Citizenship
Συγγραφέας
Μπαρμπαρούσης, Χαράλαμπος (Πατρώνυμο: Χρήστος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Νικολάου Σουζάννα-Μαρία
Καρατζιά-Σταυλιώτη Ελένη
Γιαβρίμης Παναγιώτης
Μπατσίδης Απόστολος
Ελευθεράκης Θεόδωρος
Σούλης Σπυρίδων-Γεώργιος
Ζάγκος Χρήστος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Ιδιότητα του πολίτη; Εκπαίδευση για την ιδιότητα του πολίτη; Πρότυπα της Ιδιότητας του Πολίτη; Πρότυπο του «συμμορφούμενου προς το καθήκον πολίτη»; Πρότυπο του «συμμετέχοντος πολίτη»; Πρόθεση κοινωνικής και πολιτικής συμπεριφοράς
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)