Η συμβολή της διδασκαλίας της γεωγραφίας και της κοινωνικής και πολιτικής αγωγής στην προσέγγιση της οικουμενικής εκπαίδευσης για την παγκόσμια ιδιότητα του πολίτη

Περίληψη

Σκοπός της διδακτορικής διατριβής ήταν να καταδείξει τη συμβολή της διδασκαλίας της γεωγραφίας και της κοινωνικής και πολιτικής αγωγής στην προσέγγιση της Οικουμενικής Εκπαίδευσης. Για το λόγο αυτό εξετάσαμε τις σύγχρονες τάσεις στη γεωγραφική εκπαίδευση και την εκπαίδευση για την ιδιότητα του πολίτη μέσα από υπάρχουσες έρευνες και την αρθρογραφία των τελευταίων ετών. Διερευνήσαμε τις ρίζες και την ιστορική εξέλιξη της οικουμενικής εκπαίδευσης και της εκπαίδευσης για την παγκόσμια ιδιότητα του πολίτη και καταγράψαμε τις διαφορετικές προσεγγίσεις της έννοιας της παγκόσμιας ιδιότητας του πολίτη. Στη συνέχεια παρουσιάσαμε αναλυτικά το θεωρητικό πλαίσιο, τους σκοπούς, το περιεχόμενο και τις διαστάσεις των δύο αυτών κινημάτων. Ακόμη αναφερθήκαμε στην εννοιολόγηση της ταυτότητας και στους τρόπους με τους οποίους συγκροτείται. Αναλύσαμε την εθνική ταυτότητα σε αντιδιαστολή με την κοσμοπολίτικη ταυτότητα και κάναμε ανασκόπηση της βιβλιογραφίας που αφορά τις γεωγραφικές μελέτες που εξετάζουν τη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The thesis aims to highlight the contribution of geography and citizenship education to Global Education. To achieve this we survey the contemporary trends in geography education and citizenship education in current research and academic publications. We explore the origins and historical evolution of Global Education and Global Citizenship Education, and analyse the diverse approaches to the concept of Global Citizenship. We then discuss the theoretical framework, aims, content and dimensions of these two movements. We examine the conceptualisation of identity and the ways it is constituted. We juxtapose national identity to cosmopolitan identity, and review the bibliography that looks into the geography studies examining the relationship between identity and space. We also examine the contribution of geographical education to citizenship education, the notion of geographic literacy, the need to cultivate spatial thinking and spatial literacy and the contribution of geo-technology to ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/39118
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/39118
ND
39118
Εναλλακτικός τίτλος
Geography and citizenship teaching in global education approach for global citizenship
Συγγραφέας
Βουδρισλής, Νικόλαος (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Λαμπρινός Νικόλαος
Γρόλλιος Γεώργιος
Τσιάκαλος Γεώργιος
Κλωνάρη Αικατερίνη
Χαραλάμπους Δημήτριος
Κουγιουμουτζάκη Φωτεινή
Τουρτούρας Χρήστος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Γεωγραφική εκπαίδευση; Eκπαίδευση για την ιδιότητα του πολίτη; Οικουμενική εκπαίδευση; Παγκόσμια ιδιότητα του πολίτη
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
390 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)