Διαφοροποιημένη παιδαγωγική και διαπολιτισμική μάθηση στην προσχολική εκπαίδευση: η αξιοποίηση των βιογραφιών των μαθητών στην παραγωγή διαπολιτισμικού παραμυθιού

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή αποσκοπεί στη διερεύνηση της αξιοποίησης των βιογραφιών μαθητών προσχολικής ηλικίας στη διαφοροποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας για την υποστήριξη της ανάπτυξης της διαπολιτισμικής μάθησης και της καλλιέργειας του διαπολιτισμικού γραμματισμού. Οι βιογραφίες συνιστούν σημαντική ποιότητα στη μαθησιακή διαδικασία, καθώς αποτυπώνουν πτυχές της διαφορετικότητας των μαθητών που δίνουν νόημα στην ατομική και συλλογική ύπαρξη. Αυτό συνεπάγεται ότι η διαπολιτισμική μάθηση προκύπτει μέσα από τη βιογραφία που είναι μαθησιακός πόρος.Τα ερευνητικά ερωτήματα της διατριβής, είναι: α) Πώς οι μαθητές του νηπιαγωγείου αφηγούνται και μετασχηματίζουν την αντίληψη που έχουν για τη διαφορετικότητά τους παράγοντας νέα διαπολιτισμική μάθηση με βάση τις βιογραφίες τους; β) Πώς διαφοροποιείται η παιδαγωγική παρέμβαση για την καλλιέργεια της διαπολιτισμικής μάθησης στο νηπιαγωγείο μέσα από την παραγωγή διαπολιτισμικού παραμυθιού; γ) Ποιος είναι ο βαθμός κατάκτησης της διαπολιτισμικής ικανό ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This Ph.D. dissertation aims to explore the impact of biographies (lifeworlds) in the differentiation of preschool education in order to support intercultural learning and intercultural literacy. Biographies are an important quality of the learning process as they point to different aspects of students’ individuality and play a crucial role in the development of their individual and collective identities. As such, students’ biographies can be used as a learning resource for intercultural learning. The research questions of this dissertation are: a) How do kindergarten students narrate and transform their perception on diversity producing new intercultural learning based on their biographies? b) How does the production of intercultural fairy tales differentiate pedagogical intervention and cultivates intercultural learning? c) What is the level of students’ intercultural competence? Additionally, biographical narratives which are employed flexibly in both communicative and collaborative ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51455
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51455
ND
51455
Εναλλακτικός τίτλος
Differentiated pedagogy and intercultural learning in preschool education: the utilization of students’ lifeworlds in the production of intercultural fairy tales
Συγγραφέας
Βλάχου, Μαρία του Δημήτριος
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Αρβανίτη Ευγενία
Κουτσελίνη Μαίρη
Κωτόπουλος Τριαντάφυλλος
Μάγος Κωνσταντίνος
Χρυσανθοπούλου Βασιλική
Καμπεζά Μαρία
Μανώλη Πολυξένη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Διαπολιτισμική μάθηση στην προσχολική εκπαίδευση; Διαφοροποιημένη παιδαγωγική στην προσχολική εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)