Η διδασκαλία της Αγγλικής ως ξένη γλώσσα μέσω της κατευθυνόμενης από τα δεδομένα μάθησης χρησιμοποιώντας ένα επισημειωμένο σώμα κειμένων Αγγλικών διδακτικών εγχειριδίων σε ένα Ελληνικό Λύκειο

Περίληψη

H παρούσα διατριβή εξετάζει την ενσωμάτωση της μεθοδολογίας, η οποία αποκαλείται ‘κατευθυνόμενη από τα δεδομένα μάθηση’ (στο εξής ΚΔΜ) στο μαθησιακό περιβάλλον ενός δημόσιου Ελληνικού Γενικού Λυκείου. Στόχος της είναι να διερευνήσει τη χρησιμότητα αυτής της μεθόδου για την εκμάθηση των ελλειπτικών ρημάτων. Η ΚΔΜ, μια επαγωγική μεθοδολογία διδασκαλίας βασιζόμενη στην αξιοποίηση των γλωσσικών δεδομένων ανακτηθέντων από ενα σώμα κειμένων, έχει τραβήξει την προσοχή της ερευνητικής κοινότητας τα τελευταία 30 χρόνια. Ο όγκος της έρευνας όμως που να εστιάζει σε πραγματικές εφαρμογές της ΚΔΜ με στόχο την εκμάθηση της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι ακόμη περιορισμένος. Στόχος της παρούσας έρευνας είναι να καλύψει το κενό αυτό διερευνώντας την εφαρμογή μιας κατευθυνόμενης από τα δεδομένα μάθησης μικτής μορφής για τη διδασκαλία των ελλειπτικών ρημάτων, ειδικά προσαρμοσμένη στις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών ενός Ελληνικού Λυκείου. Την ονομάζουμε μικτής μορφής διότι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis examines the integration of a Data-driven learning (DDL) methodology in the learning context of a Greek senior high school class. Its aim is to assess the usefulness of such an approach for the learning of English modal verbs. DDL, an inductive teaching approach which exploits data derived from corpora, has gained a fair degree of attention over the last 30 years, but still there is little research involving actual application in Secondary education EFL settings. The present study addresses this gap by investigating the application of a blended DDL approach to the teaching of English modal verbs, specifically tailored to the needs of Senior high school Greek students. It is called blended because it first of all makes use of material from a variety of sources; it involves the use of a) a pedagogical corpus of course book material (ECCo) which we compiled specifically for the purposes of the present research endeavor, b) material from the Web, and c) a general online corpus, ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 9/2020)
Το πλήρες κείμενο της διατριβής είναι διαθέσιμο σε έντυπη μορφή από τη Βιβλιοθήκη Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΤ
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44642
ND
44642
Εναλλακτικός τίτλος
Teaching english as a foreign language through a data - driven learning perspective using an annotated pedagogic corpus of english text books in a greek high school class
Συγγραφέας
Παπαϊωάννου, Βασιλική Αντώνιος
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Τομέας Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Ματθαιουδάκη Μαρίνα
Αγαθοπούλου Ελένη
Μικρός Γεώργιος
Τάντος Αλέξανδρος
Παπαδοπούλου Δέσποινα
Κιγιτσιόγλου - Βλάχου Αικατερίνη
Σηφάκης Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Κειμενογλωσσολογία; Κατευθυνόμενη από τα δεδομένα μάθηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
xvii, 261 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.