Το γλωσσικό εισαγόμενο και εξαγόμενο νεαρών μαθητών δεύτερης ξένης γλώσσας στο 3ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου: το Σώμα Κειμένου Νεαρών Μαθητών Αγγλικής (YoLeCorE)

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας διατριβής ήταν η μελέτη του γλωσσικού εισαγόμενου και εξαγόμενου νεαρών μαθητών της αγγλικής ως δεύτερης ξένης γλώσσας. Για το σκοπό αυτό, βιντεοσκοπήθηκαν με πολλαπλές κάμερες 17 νεαροί (εννιάχρονοι) μαθητές Αγγλικής ως ξένης γλώσσας σε ένα Ελληνικό δημοτικό σχολείο για ένα ολόκληρο διδακτικό έτος. Η απομαγνητοφώνηση όλου του βιντεοσκοπημένου υλικού απέδωσε 4,825 μονές σελίδες οι οποίες εξετάστηκαν εκ νέου για να διαχωριστεί το γλωσσικό εισαγόμενο (ακρόαση, ανάγνωση) από το γλωσσικό παραγόμενο (ομιλία και γραφή) για κάθε ένα από τους δεκαεπτά μαθητές. Αυτή η διαδικασία απέδωσε τέσσερα ξεχωριστά υποσώματα κειμένων: (α) το υποσώμα κειμένου ακρόασης (που αναφέρεται σε ό,τι άκουσαν οι μαθητές από τον εκπαιδευτικό, τα πολυμέσα και άλλους μαθητές), (β) το υποσώμα κειμένου ανάγνωσης (που αναφέρεται σε ό,τι διάβασαν οι μαθητές μέσα και έξω από την τάξη μέσω κειμένων, εργασιών, προβολής σε ασπροπίνακα, λογοτεχνικά βιβλιαράκια), (γ) το υποσώμα ομιλίας (που αναφέρεται σε ό,τ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of the present thesis was the study of young learners' L2 input and output. To this end, 17 young (nine year old) learners of English as a foreign language in a Greek primary school were video recorded with multiple video cameras for a whole school year. The transcription of the video recorded material totalled 4,825 single spaced pages which were examined anew in order to separate the input (listening, reading) from the output (speaking, writing) for each one of the seventeen learners. This process yielded 4 distinct subcorpora: (a) the listening subcorpus (referring to everything that was listened to through the teacher, media or other learners), (b) the reading subcorpus (referring to everything that was read in and outside the class through texts, worksheets, whiteboard projection, readers), (c) the speaking subcorpus (referring to everything that was uttered by the learners), and (d) the writing subcorpus (referring to everything the learners wrote on the whiteboard, works ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 12/2020)
Το πλήρες κείμενο της διατριβής είναι διαθέσιμο σε έντυπη μορφή από τη Βιβλιοθήκη Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΤ
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/42218
ND
42218
Εναλλακτικός τίτλος
Young learners' L2 input and output in the 3rd Experimental Primary School of Evosmos: the Young Learner Corpus of English (YoLeCorE)
Συγγραφέας
Ζαπουνίδης, Θωμάς Αβραάμ
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Τομέας Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Ματθαιουδάκη Μαρίνα
Μητσικοπούλου Βασιλική
Αλεξίου Θωμαή
Milton Jim
Μικρός Γεώργιος
Τάντος Αλέξανδρος
Σουγάρη Αρετή-Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Άλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Σώματα κειμένου; Μελέτη σωμάτων κειμένου; Γλωσσικό εισαγόμενο και εξαγόμενο εκμάθησης Αγγλικής ως δεύτερης ξένης γλώσσας; Νεαροί μαθητές Αγγλικής γλώσσας ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας; Λεξικός πλούτος (πυκνότητα / πολυπλοκότητα / ποικιλία)
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
318 σ., πιν., γραφ.