Περίληψη
Η διατριβή πραγματεύεται τη μελέτη της διδασκαλίας της Αγγλικής στο ελληνικό δημόσιο σχολείο στη βαθμίδα της κατώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Γυμνάσιο – IESCD 3) και επιδιώκει τη διαπίστωση του βαθμού εκσυγχρονισμού του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος με γνώμονα το διδακτικό αντικείμενο της αγγλικής ως ξένης γλώσσας. Προς αυτήν την κατεύθυνση διερευνάται το εκπαιδευτικό πλαίσιο στο οποίο εντάσσεται το μάθημα της αγγλικής γλώσσας στις βαθμίδες της πρωτοβάθμιας, υποχρεωτικής και ανώτερης δευτεροβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης, και αντιπαραβάλλεται η θέση και η σημασία του μαθήματος της αγγλικής γλώσσας στην ελληνική και ευρωπαϊκή δημόσια εκπαίδευση. Επιπλέον, γίνεται ανασκόπηση των παραδοσιακών και σύγχρονων προσεγγίσεων και μεθόδων στη διδασκαλία της ξένης γλώσσας και διερευνάται ο βαθμός στον οποίο οι Έλληνες εκπαιδευτικοί αγγλικής γλώσσας εφαρμόζουν το Αναλυτικό Πρόγραμμα και τις επικοινωνιακές του κατευθύνσεις. Περαιτέρω, διερευνάται ο βαθμός επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδ ...
Η διατριβή πραγματεύεται τη μελέτη της διδασκαλίας της Αγγλικής στο ελληνικό δημόσιο σχολείο στη βαθμίδα της κατώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Γυμνάσιο – IESCD 3) και επιδιώκει τη διαπίστωση του βαθμού εκσυγχρονισμού του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος με γνώμονα το διδακτικό αντικείμενο της αγγλικής ως ξένης γλώσσας. Προς αυτήν την κατεύθυνση διερευνάται το εκπαιδευτικό πλαίσιο στο οποίο εντάσσεται το μάθημα της αγγλικής γλώσσας στις βαθμίδες της πρωτοβάθμιας, υποχρεωτικής και ανώτερης δευτεροβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης, και αντιπαραβάλλεται η θέση και η σημασία του μαθήματος της αγγλικής γλώσσας στην ελληνική και ευρωπαϊκή δημόσια εκπαίδευση. Επιπλέον, γίνεται ανασκόπηση των παραδοσιακών και σύγχρονων προσεγγίσεων και μεθόδων στη διδασκαλία της ξένης γλώσσας και διερευνάται ο βαθμός στον οποίο οι Έλληνες εκπαιδευτικοί αγγλικής γλώσσας εφαρμόζουν το Αναλυτικό Πρόγραμμα και τις επικοινωνιακές του κατευθύνσεις. Περαιτέρω, διερευνάται ο βαθμός επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών αγγλικής γλώσσας και η επίδρασή του στην εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και οι απόψεις των Ελλήνων εκπαιδευτικών πάνω σε θέματα διδακτικής μεθοδολογίας και αξιολόγησης του εκπαιδευτικού πλαισίου. Τέλος, εξετάζεται η συμπεριφορά των μαθητών και ο βαθμός ικανοποίησής τους σχετικά με την εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας στο ελληνικό δημόσιο σχολείο. Συμπερασματικά διαπιστώνεται η έλλειψη κατάλληλου εκπαιδευτικού πλαισίου για το μάθημα της αγγλικής γλώσσας από την πλευρά της πολιτείας, ο διαφοροποιημένος προσανατολισμός και παλινδρόμηση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος σε σχέση με τις ευρωπαϊκές κατευθύνσεις της Ε.Ε., και η υποβάθμιση του μαθήματος της ξένης γλώσσας σε όλες βαθμίδες. Ταυτόχρονα διαπιστώνεται σημαντική απόκλιση των φορέων της εκπαίδευσης από την εφαρμογή του πλαισίου που αφορά την ξενόγλωσση εκπαίδευση, ενώ δεν παρέχεται υποστήριξη σε εκπαιδευτικούς και μαθητές μέσω επαρκούς ή κατάλληλης ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης, βοηθητικής ή ενισχυτικής διδασκαλίας, συμμετοχής σε ευρωπαϊκά προγράμματα και παροχών στο μαθησιακό περιβάλλον. Παράλληλα, διαπιστώνεται ότι το μάθημα της ξένης γλώσσας διέπεται από τις αρχές της δασκαλοκεντρικής προσέγγισης, ενώ απορρίπτεται το επικοινωνιακό μοντέλο διδασκαλίας από την πλειοψηφία των Ελλήνων εκπαιδευτικών και μαθητών της υποχρεωτικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Σημαντικός και παρεμβατικός στο ρόλο του δημόσιου σχολείου αναδεικνύεται ο παράγοντας της ιδιωτικής εκμάθησης της ξένης γλώσσας για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The dissertation discusses the conditions of English language teaching in greek secondary public education (Gymnasiun - IESCD 3) and aims at defining the degree of modernisation of the greek education system in view of the subject of English as a foreign language. Thus, we examine the educational frame within which the subject of EFL is placed in all levels of primary and secondary education (IESCD 2, IESCD 3, IESCD 4), and we juxtapose the importance and position EFL holds in greek and european education. Moreover, we review traditional and modern approaches and methods in EFL teaching and we examine the degree in which Greek teachers apply communicative teaching practices as it is stated in the School Curriculum. Furthermore, we examine the level of professional development of English language teachers and its effect on their teaching practices, as well as the teachers' views on teaching methodology and their assessment of the relevant official educational frame. Finally, we examine ...
The dissertation discusses the conditions of English language teaching in greek secondary public education (Gymnasiun - IESCD 3) and aims at defining the degree of modernisation of the greek education system in view of the subject of English as a foreign language. Thus, we examine the educational frame within which the subject of EFL is placed in all levels of primary and secondary education (IESCD 2, IESCD 3, IESCD 4), and we juxtapose the importance and position EFL holds in greek and european education. Moreover, we review traditional and modern approaches and methods in EFL teaching and we examine the degree in which Greek teachers apply communicative teaching practices as it is stated in the School Curriculum. Furthermore, we examine the level of professional development of English language teachers and its effect on their teaching practices, as well as the teachers' views on teaching methodology and their assessment of the relevant official educational frame. Finally, we examine the attitude of students and their level of satisfaction as far as EFL learning in greek public schools is concerned. Concluding, we demonstrate the lack of a sufficient educational frame for the subject of EFL, the differentiated orientation and retrogression of the greek educational system in relation to european systems of education, and the relegation of the subject of modern foreign languages in all levels of education. At the same time we observe a non implementation of the official frame for the teaching of modern languages, insufficient and ineffective in-service teacher training, and the absence of reinforcement classes, exchange visits or motivating learning environments for students. In addition, teacher-oriented approaches prevail in second language teaching, as the communicative model is rejected by the majority of teachers and students. Finally, private language learning is identified as a crucial and intervening factor in EFL teaching and learning.
περισσότερα