Η παιδαγωγική γνώση περιεχομένου των φυσικών επιστημών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Βασικός σκοπός της διατριβής τίθεται η μελέτη των θεωρητικών προτάσεων σχετικά με την Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου (ΠΓΠ) ως προς την αναπαραστατική και διερευνητική τους ικανότητα. Το κεντρικό ερώτημα της διατριβής είναι: «Ποια θεωρητική πρόταση σχετικά με την ΠΓΠ μπορεί να αναπαραστήσει τη γνώση των εκπαιδευτικών κατά τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών (ΦΕ) ώστε να τη διερευνήσει κατάλληλα;» Για να απαντηθεί το ερώτημα πραγματοποιήθηκε διερεύνηση της έννοιας σε βιβλιογραφικό και εμπειρικό επίπεδο.Η διερεύνηση της ΠΓΠ στο βιβλιογραφικό πεδίο είχε ως στόχο τον προσδιορισμό της φύσης και των χαρακτηριστικών της. Για τον σκοπό αυτόν πραγματοποιήθηκε κριτική ανασκόπηση των άρθρων που πραγματεύονται θεωρητικά ζητήματα σχετικά με την ΠΓΠ. Τα αποτελέσματα έδειξαν την ύπαρξη ασυμφωνίας ως προς τη φύση και τα χαρακτηριστικά της έννοιας. Δημιουργήθηκε η υπόθεση ότι η ασυμφωνία σχετικά με την έννοια της ΠΓΠ στο θεωρητικό επίπεδο μεταφέρεται και στο ερευνητικό πεδίο. Για τον έλεγχο της υπόθεσης ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The basic purpose of the dissertation is to study the theoretical models of Pedagogical Knowledge of Knowledge (PCK) on their representational and investigative capacity. The main question of the dissertation is: "What theoretical model regarding PCK can represent the knowledge of teachers in science teaching in order to investigate it in the appropriate way?" To answer this question, the concept was investigated in a bibliographic and empirical level. The investigation of PCK in the bibliographic field was intended to identify its nature and its characteristics. To this end, a critical review of the articles dealing with theoretical issues on PCK was carried out. The results showed a disagreement as to the nature and characteristics of the concept. A hypothesis was made that the disagreement on the concept of PCK at the theoretical level is also transferred to the research field. To test the hypothesis, a critical review of research articles on primary teachers’ science PCK was condu ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/42157
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/42157
ND
42157
Εναλλακτικός τίτλος
Science pedagogical content knowledge in primary education
Συγγραφέας
Τσέου, Ελένη (Πατρώνυμο: Αθανάσιος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Τσιτουρίδου Μελπομένη
Καριώτογλου Πέτρος
Παντίδος Παναγιώτης
Γεωργόπουλος Αλέξανδρος
Σπύρτου Άννα
Μπιρμπίλη Μαρία
Παπανδρέου Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Παιδαγωγική γνώση περιεχομένου (ΠΓΠ); Εκπαίδευση φυσικών επιστημών; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση; Προσχολική αγωγή; Τήξη και πήξη; Νηπιαγωγείο; Μελέτη περίπτωσης; Κριτική ανασκόπηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
iv, xvi, i, 679 σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)