Το ψυχοκοινωνικό κλίμα της τάξης, η διαπροσωπική συμπεριφορά του εκπαιδευτικού και η σχέση τους με την επίδοση και τις στάσεις μαθητών δημοτικού σχολείου στη Γλώσσα και τα Μαθηματικά: ο ρόλος της αυτεπάρκειας και των στόχων επίτευξης

Περίληψη

Σκοπός της έρευνας ήταν η εξέταση των εννοιολογικών κατασκευών «ψυχοκοινωνικό κλίμα της τάξης» (ΨΚ) και «διαπροσωπική συμπεριφορά» (ΔΣ) του εκπαιδευτικού σε μαθητές Ε′ και Στ′ τάξεων ελληνικών δημοτικών σχολείων, και η διερεύνηση της σχέσης τους με την επίδοση και τις στάσεις των μαθητών στα μαθήματα της Γλώσσας και των Μαθηματικών. Για την επίτευξη του σκοπού αυτού διενεργήθηκαν δύο πιλοτικές και μία κύρια μελέτη, με τη χρήση ποιοτικών και ποσοτικών μεθόδων. Στην πρώτη πιλοτική μελέτη πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις, στις οποίες συμμετείχαν 48 μαθητές και 12 εκπαιδευτικοί. Με βάση τα ευρήματα των συνεντεύξεων προσαρμόστηκαν στο ελληνικό εκπαιδευτικό πλαίσιο δύο διεθνώς αναγνωρισμένα ερωτηματολόγια μέτρησης των παραπάνω εννοιών. Η δεύτερη πιλοτική μελέτη αφορούσε στη χορήγηση και στον έλεγχο των ψυχομετρικών ιδιοτήτων των δύο προσαρμοσμένων ερωτηματολογίων, καθώς και άλλων ερευνητικών εργαλείων για τη μέτρηση της επίδοσης και των στάσεων των μαθητών στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά, των στ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of the present study was to thoroughly investigate the conceptual meaning of the constructs “psychosocial classroom climate” and “teacher interpersonal behavior” in a sample of students attending the 5th and 6th grades of the Greek primary school, as well as their teachers, and to examine the effect of these constructs on students’ achievement and attitudes in Language and Mathematics. The study was based on a mixed-methods research design which included two pilot and one main studies. Semi-structured interviews with a sample of 48 students and 12 teachers were carried out in the first pilot study, the outcomes of which assisted the adaptation of two internationally acknowledged questionnaires for measuring the target constructs. In the second pilot study, the two questionnaires were administered to a random sample of 504 students and 36 teachers, along with scales measuring the target variables of the study (i.e. students’ achievement and attitudes, achievement goals and s ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/39740
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/39740
ND
39740
Εναλλακτικός τίτλος
The classroom psycho-social climate, teacher's interpersonal behavior and their relationship with students' achievement and their attitudes towards Language and Mathematics: the role of students' achievement goals
Συγγραφέας
Χαραλάμπους, Κυριάκος (Πατρώνυμο: Σωτήριος)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Κόκκινος Κωνσταντίνος
Γεωργίου Στέλιος
Μακρής Νικόλαος
Συμεού Λοϊζος
Μάρκος Άγγελος
Μιχαηλίδης Μιχάλης
Κυριακίδης Λεωνίδας
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ψυχοκοινωνικό κλίμα τάξης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)