Οι διαπροσωπικές σχέσεις εκπαιδευτικών και μαθητών στη σχολική τάξη - θεωρητική ανάλυση και εμπειρική προσέγγιση

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present project is thematically incorporated to the sector of School Pedagogy while from a methodological point of view, forms part of the “survey” or “field” researches. The goal of this project is the theoretical and experiential approach of interpersonal relations between tutorial personnel and pupils, in the school classes of Primary Education. In the theoretical part of the project the interpersonal relations, based on bibliographic sources, are being analyzed. In the experiential part of the project the points of view of tutorial personnel concerning the interpersonal relations that they have with the pupils of their classes are examined, as well as the role that those relations play in the pedagogic - didactic procedure. The target group of the research is consisted by the entire corps of the tutorial personnel of Primary Education of the prefecture of Imathia. The method that was used in gathering the data was that of a questionnaire. The following findings are among the m ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/15431
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/15431
Συγγραφέας
Αναγνωστοπούλου, Μαρία Σωκράτης
Ημερομηνία
2005
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Χατζηδήμου Δημήτρης
Κελπανίδης Μιχάλης
Παπαναούμ Ζωή
Τερζής Νίκος
Μπίκος Κωνσταντίνος
Δοίκου Μαρία
Μπονίδης Κυριάκος
Λέξεις-κλειδιά
Διαπροσωπικές σχέσεις; Σχολική τάξη; Αλληλεπίδραση; Εκπαιδευτικοί; Μαθητές; Αποτελεσματικότητα; Επικοινωνία; Δυναμική ομάδας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
259 σ., εικ.