Η στάση των εκπαιδευτικών απέναντι στη γονεϊκή εμπλοκή στο δημοτικό σχολείο

Περίληψη

Στόχος της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει τις στάσεις και αντιλήψεις των Ελλήνων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τη γονεϊκή εμπλοκή. Πιο συγκεκριμένα, η έρευνα εξέτασε: (α) τις στάσεις των Ελλήνων εκπαιδευτικών απέναντι στους έξι τύπους γονεϊκής εμπλοκής που περιγράφει η Epstein (1992, 1995, 1996, 2001), (β) τις απόψεις τους για την αξία των πρακτικών γονεϊκής εμπλοκής, καθώς και (γ) τις αντιλήψεις τους για τους παράγοντες που αποτελούν εμπόδια στην εμπλοκή των γονέων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στην έρευνα πήραν μέρος 1.121 δάσκαλοι που υπηρετούσαν σε σχολεία της Ηπείρου, της Αττικής και της Θεσσαλονίκης. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο το οποίο διαμορφώθηκε με βάση αντίστοιχα ερωτηματολόγια των Epstein και Salinas (1993) και Carey, Lewis και Farris (1998). Οι παραγοντικές και λοιπές αναλύσεις που πραγματοποιήθηκαν έδειξαν ότι η πλειονότητα των εκπαιδευτικών είχε θετική στάση απέναντι στη γονεϊκή εμπλοκή. Περισσότερο θετική ήταν η στάση των συμμετ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of the present study was to investigate Greek primary school teachers’ attitudes towards parental involvement. More specifically the study examined: (a) teachers’ attitudes towards the six types of parental involvement that have been described by Epstein (1992, 1995, 1996, 2001), (b) their views on the value of parental involvement practices, as well as (c) their beliefs concerning the factors that hinder parental involvement at school. 1121 teachers, who served in primary schools in the districts of Epirus, Attica and Thessalonica, took part in the study. Teachers were asked to fill out a questionnaire which was constructed on the basis of similar questionnaires constructed by Epstein and Salinas’s (1993) as well as Carey, Lewis and Farris’s (1998). The results showed that the majority of participants had a positive attitude toward the following aspects of parental involvement: ‘parent-school communication’, ‘parental support of the learning process at home’, and ‘school-commu ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/30031
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/30031
ND
30031
Εναλλακτικός τίτλος
Teachers' attitudes towards parental involvement in primary school
Συγγραφέας
Μπόνια, Αικατερίνη (Πατρώνυμο: Βασίλειος)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Κοσσυβακη Φωτεινή
Μπρούζος Ανδρέας
Μισαηλίδη Πλουσία
Γκότοβος Αθανάσιος
Κρίβας Σπυρίδων
Πανταζής Σπυρίδων
Χατζηδήμου Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Γονεϊκή εμπλοκή; Συνεργασία γονέων εκπαιδευτικών; Στάσεις εκπαιδευτικών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
321 σ., πιν., σχημ., γραφ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)