Μη λεκτική επικοινωνία: η σημασία της στη διδακτική και μαθησιακή διαδικασία

Περίληψη

Όπως υπογραμμίσαμε στον πρόλογο, η μη λεκτική επικοινωνία αποτελεί μια σημαντική παράμετρο της διδακτικής πράξης. Από την παρούσα έρευνα οδηγείται κανείς στο συμπέρασμα ότι η διδασκαλία, ως μια επικοινωνιακή διαδικασία και σχέση, χαρακτηρίζεται από στατικά και δυναμικά στοιχεία. Το περιεχόμενο της διδασκαλίας είναι ως ένα βαθμό δεδομένο και δύσκολα τροποποιείται. Εκείνο, όμως, που χαρακτηρίζει τη διδασκαλία ως δυναμική επικοινωνία, είναι η σχέση. Για να μπορούν, δηλαδή, ο εκπαιδευτικός και οι μαθητές να συμμετέχουν ενεργά και να καθορίζουν την πορεία της διδακτικής και μαθησιακής διαδικασίας, δεν αρκεί το αντικείμενο διδασκαλίας. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η επικοινωνιακή σχέση μέσα από την οποία θα διαμορφώσουν στο συγκεκριμένο χώρο ένα άνετο μαθησιακό περιβάλλον, το οποίο θα τους παράσχει τη δυνατότητα για μια ενεργό, ευχάριστη και συλλογική συμμετοχή στη διδακτική και μαθησιακή διαδικασία. Τα ευρήματα της παρούσας μελέτης συμβάλλουν στο να θεωρηθεί η μη λεκτική επικοινωνία σημαντικ ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/14901
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/14901
Εναλλακτικός τίτλος
Non verbal communication:its significance in didactic and learning procedure
Συγγραφέας
Βασιλείου, Κλεοπάτρα Νικόλαος
Ημερομηνία
2004
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Κοσσυβάκη Φωτεινή
Μπρούζος Ανδρέας
Πυργιωτάκης Ιωάννης
Γαλάνης Γεώργιος
Δήμου Γεώργιος
Καναβάκης Μιχάλης
Κωνσταντίνου Χαράλαμπος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Επικοινωνία; Συμπεριφορά; Χωρικός προσανατολισμός; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση; Μαθητές; Εκπαιδευτικοί; Κίνηση σώματος; Έκφραση προσώπου; Ψυχολογικό κλίμα τάξης; Διδασκαλία, Επικοινωνιακή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
361 σ., εικ.