Περίληψη
Η πειραματική αυτή έρευνα αφορά στη θεωρητική τεκμηρίωση, στο σχεδιασμό και την εφαρμογή ενός βραχύχρονου προγράμματος επανορθωτικής διδασκαλίας για μαθητές Γ΄ δημοτικού με μαθησιακές με μαθησιακές δυσκολίες στα μαθηματικά, οι οποίοι στο Β΄ εξάμηνο της σχολικής φοίτησης υστερούν σε σχέση με τους συμμαθητές τους στην κατανόηση και το χειρισμό βασικών μαθηματικών εννοιών. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει την πλήρη κατανόηση του μεγέθους και της τάξης των αριθμών της πρώτης εικοσάδας και της πρώτης εκατοντάδας από τους μαθητές με βάση τις θεωρίες του Piaget και του Bruner, δίνει έμφαση στην από μνήμης εκτέλεση των αριθμητικών πράξεων της πρόσθεσης και της αφαίρεσης, καθώς και στην επίλυση απλών και περισσότερο σύνθετων αριθμητικών προβλημάτων. Περιλαμβάνει επίσης την παράλληλη και συστηματική άσκηση της εργαζόμενης μνήμης και της μνήμης ακολουθιών, καθώς και την εκμάθηση μεταγνωστικών και μεταμνημονικών τεχνικών στην αριθμητική. Στόχος του προγράμματος είναι η ουσιαστική βελτίωση της απόδοσης κ ...
Η πειραματική αυτή έρευνα αφορά στη θεωρητική τεκμηρίωση, στο σχεδιασμό και την εφαρμογή ενός βραχύχρονου προγράμματος επανορθωτικής διδασκαλίας για μαθητές Γ΄ δημοτικού με μαθησιακές με μαθησιακές δυσκολίες στα μαθηματικά, οι οποίοι στο Β΄ εξάμηνο της σχολικής φοίτησης υστερούν σε σχέση με τους συμμαθητές τους στην κατανόηση και το χειρισμό βασικών μαθηματικών εννοιών. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει την πλήρη κατανόηση του μεγέθους και της τάξης των αριθμών της πρώτης εικοσάδας και της πρώτης εκατοντάδας από τους μαθητές με βάση τις θεωρίες του Piaget και του Bruner, δίνει έμφαση στην από μνήμης εκτέλεση των αριθμητικών πράξεων της πρόσθεσης και της αφαίρεσης, καθώς και στην επίλυση απλών και περισσότερο σύνθετων αριθμητικών προβλημάτων. Περιλαμβάνει επίσης την παράλληλη και συστηματική άσκηση της εργαζόμενης μνήμης και της μνήμης ακολουθιών, καθώς και την εκμάθηση μεταγνωστικών και μεταμνημονικών τεχνικών στην αριθμητική. Στόχος του προγράμματος είναι η ουσιαστική βελτίωση της απόδοσης και της μαθησιακής ικανότητας των παιδιών στα μαθηματικά, καθώς και η παράλληλη ενίσχυση της μνημονικής τους ικανότητας. Ως μέσα συλλογής δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν το Αθηνά Τεστ Διάγνωσης Δυσκολιών Μάθησης, η κλίμακα μνήμης και η κλίμακα αριθμητικής από το Ελληνικό WISC-III, το μη λεκτικό τεστ νοημοσύνης RAVEN, καθώς και τρία αυτοσχέδια τεστ αριθμητικής επίδοσης, που κατασκευάστηκαν για το σκοπό αυτό. Η έρευνα έγινε στο 2ο, το 3ο και το 4ο Δημοτικό Σχολείο Νέου Ψυχικού. Το δείγμα αποτελείτο από εκατόν είκοσι έναν μαθητές της Γ΄ τάξης. Την Πειραματική Ομάδα (target group) αποτέλεσαν δεκαπέντε παιδιά (Ν=15), των οποίων η επίδοση στα μαθηματικά βρέθηκε να υστερεί σημαντικά σε σχέση με τους συμμαθητές τους. Μια άλλη ομάδα δέκα παιδιών (Ν=10), με αντίστοιχα χαμηλή επίδοση στα μαθηματικά, χρησιμοποιήθηκε ως Ομάδα Ελέγχου. Τα αποτελέσματα από την εφαρμογή του προγράμματος της παρέμβασης έδειξαν, ότι οι μαθητές της πειραματικής ομάδας εμφάνισαν σημαντική βελτίωση τόσο στη μνημονική ικανότητα όσο και στην ανάπτυξη βασικών αριθμητικών δεξιοτήτων.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This project is an experimental research that concerns the theoretical documentation, the planning and application of a short program of interfering teaching into the classroom. This program addresses to students of the third grade of the primary school during the last six months of the school year, who fall behind the other students in the understanding and handling basic mathematical concepts.It is a program of intervention that is developed in two levels. The first level is reported in the growth of memory skills and the second in the growth of the basic arithmetical dexterities. The planning contains the understanding of the size and the order of the first twenty and the first hundred of the numbers, emphasizes the carrying out of the arithmetical operations with base the theories of Piaget and Bruner, gives accent in the from memory implementation of numerical operations of addition and abstraction, as well as in the resolution simple and complexes numerical problems. The program ...
This project is an experimental research that concerns the theoretical documentation, the planning and application of a short program of interfering teaching into the classroom. This program addresses to students of the third grade of the primary school during the last six months of the school year, who fall behind the other students in the understanding and handling basic mathematical concepts.It is a program of intervention that is developed in two levels. The first level is reported in the growth of memory skills and the second in the growth of the basic arithmetical dexterities. The planning contains the understanding of the size and the order of the first twenty and the first hundred of the numbers, emphasizes the carrying out of the arithmetical operations with base the theories of Piaget and Bruner, gives accent in the from memory implementation of numerical operations of addition and abstraction, as well as in the resolution simple and complexes numerical problems. The program also contains the systematic training of the working memory and of the memory of sequences as well as the after learning and after memorizing techniques. The basic aim of the program is the children’s improvement to mathematics and generally the support of their memory’s ability. Included also activities of parallel learning with concretely instructive games as well as special exercises for the intensification of working memory of students. For the data collection were used: AthinaTest for the recognition of the learning difficulties, the scale memory and the arithmetical scale from Greek WISC-III, and the Raven’ s test of intelligence, as well as three improvised test of arithmetical progress. The research has been taken place at the 2nd , 3rd and 4th primary schools in N. Psychico in Athens, after the approval by the appropriate Administration Studies. The total sample of the research was consisted by 121 students (N=121) of the 3rd grade of the above schools. The target group, where the interference was applied in, was consisted by 15 children (N=15) who fell behind the other students in mathematics. Also, a team of 10children (N=10) with a low progress in mathematics, was used as control team. The results of the application of the program of intervention demonstrated, that the students of experimental team presented important improvement in the mnemonic skills as well as in the growth of basic arithmetical dexterities.
περισσότερα