Η συμβολή ενός προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στην καλλιέργεια στάσεων και αξιών στην προσχολική ηλικία

Περίληψη

Βασικός σκοπός της διατριβής είναι ο σχεδιασμός, η εφαρμογή και η αξιολόγηση ενός προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για την προσχολική ηλικία, που αποσκοπεί στη διαμόρφωση φιλοπεριβαλλοντικών στάσεων και αξιών. Η διερεύνηση της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης παιδιών προσχολικής ηλικίας σε σχέση με ένα ζήτημα του τοπικού περιβάλλοντός τους, η εκτίμηση της μεταβολής που σημειώνεται μετά τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα, αλλά και αναζήτηση του τρόπου με τον οποίο ζητήματα διαχειριστικά, οικοσυστημικά ή βιοτικού περιβάλλοντος επηρεάζουν τη διαμόρφωση της περιβαλλοντικής αντίληψης αποτελούν τους επιμέρους στόχους της έρευνας. Δεδομένου ότι, αφενός, οι περισσότερες έρευνες για την προσχολική ηλικία αναφέρονται στην ανάπτυξη περιβαλλοντικών εννοιών, και, αφετέρου, αξιολογήσεις εκπαιδευτικών προγραμμάτων δεν έχουν δημοσιευθεί, η πρωτοτυπία αυτής της έρευνας έγκειται στην προσπάθεια εκτίμησης της επίδρασης ενός προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην ανάπτυξη στάσεων και αξιών φιλ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This research focuses on the planning, the application and the evaluation of an Environmental Education programme for preschool children, that aims at the formation of environmentally friendly attitudes and values. An assessment of the environmental sensitivity of preschool children, as it relates to an issue of the local environment, as well as, the degree of the children’s reform after taking part in the programme, constitute the secondary aims of the research. Another concern of the research programme is the extent to which technocentric, ecosystemic and biotic life matters affect the development of their environmental thought. The originality of the research lies in the evaluation of an EE programme designed to ellicit environmentally friendly attitudes and cultivate values at a preschool age. The research combines quality and quantity methods of approach. Its application shares elements both of quasi-experimental and action research methods. Seventeen pupils of a kindergarten clas ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/15335
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/15335
Εναλλακτικός τίτλος
The contribution of an environmental education programme to the shaping of attitudes and values at preschool age
Συγγραφέας
Λιθοξοΐδου, Λουκία Σταύρος
Ημερομηνία
2006
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Γεωργόπουλος Αλέξανδρος
Στάμου Γεώργιος
Ντολιοπούλου Έλση
Παπαδημητρίου Βασιλική
Παπαδημητρίου Ευθύμης
Παρασκευόπουλος Στέφανος
Δημητρίου Αναστασία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Περιβαλλοντική ηθική; Ενσυναίσθηση; Σχολικά προγράμματα; Νηπιαγωγεία; Προσχολική εκπαίδευση; Περιβαλλοντική εκπαίδευση; Βιωματική προσέγγιση; Εκπαίδευση αξιών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
290 σ., εικ.