Περίληψη
Η παρούσα διατριβή εκπονήθηκε στην περιοχή της ανάπτυξης και διαρκούς βελτίωσης Συστημάτων Διαχείρισης Ποιότητας (ΣΔΠ). Στόχος της είναι η πρόταση καινοτόμου μεθόδου ανάπτυξης ΣΔΠ που ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες της επιχείρησης, λαμβάνοντας υπόψη τα τυπολογικά χαρακτηριστικά των διεργασιών του παραγωγικού συστήματος, με χρήση μεθόδου διαχείρισης γνώσης. Σύμφωνα με την προτεινόμενη μέθοδο αναπτύσσονται ΣΔΠ που είναι λειτουργικά και εφαρμόσιμα και επιτυγχάνουν σύντομο χρόνο ανάπτυξης και υλοποίησης. Δεύτερος στόχος είναι να αποτελέσει η προτεινόμενη μέθοδος εργαλείο υποστήριξης των συμβούλων στην ανάπτυξη λειτουργικών ΣΔΠ. Η προτεινόμενη μέθοδος περιλαμβάνει τη δημιουργία, από το σύμβουλο, βιβλιοθήκης πρότυπων διαδικασιών ανά παραγωγικό σύστημα, με εφαρμογή μεθόδου διαχείρισης γνώσης. Όταν κληθεί να αναπτύξει νέο ΣΔΠ, μπορεί με ανάκληση αυτών των πρότυπων διαδικασιών να αναπτύσσει και εφαρμόζει ΣΔΠ που πιστοποιούνται έναντι του προτύπου ISO 9001:2000, και αποτελούν εργαλεία ...
Η παρούσα διατριβή εκπονήθηκε στην περιοχή της ανάπτυξης και διαρκούς βελτίωσης Συστημάτων Διαχείρισης Ποιότητας (ΣΔΠ). Στόχος της είναι η πρόταση καινοτόμου μεθόδου ανάπτυξης ΣΔΠ που ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες της επιχείρησης, λαμβάνοντας υπόψη τα τυπολογικά χαρακτηριστικά των διεργασιών του παραγωγικού συστήματος, με χρήση μεθόδου διαχείρισης γνώσης. Σύμφωνα με την προτεινόμενη μέθοδο αναπτύσσονται ΣΔΠ που είναι λειτουργικά και εφαρμόσιμα και επιτυγχάνουν σύντομο χρόνο ανάπτυξης και υλοποίησης. Δεύτερος στόχος είναι να αποτελέσει η προτεινόμενη μέθοδος εργαλείο υποστήριξης των συμβούλων στην ανάπτυξη λειτουργικών ΣΔΠ. Η προτεινόμενη μέθοδος περιλαμβάνει τη δημιουργία, από το σύμβουλο, βιβλιοθήκης πρότυπων διαδικασιών ανά παραγωγικό σύστημα, με εφαρμογή μεθόδου διαχείρισης γνώσης. Όταν κληθεί να αναπτύξει νέο ΣΔΠ, μπορεί με ανάκληση αυτών των πρότυπων διαδικασιών να αναπτύσσει και εφαρμόζει ΣΔΠ που πιστοποιούνται έναντι του προτύπου ISO 9001:2000, και αποτελούν εργαλεία για την Διοίκηση της επιχείρησης που βοηθούν στην καθημερινή λειτουργία της. Σημαντικό βήμα της μεθόδου είναι η γρήγορη ανάπτυξη ενός προσχεδίου του εγχειριδίου διαδικασιών, βασιζόμενη σε ιστορικά στοιχεία από άλλα ήδη ανεπτυγμένα και πιστοποιημένα ΣΔΠ παρόμοιων επιχειρήσεων. Το προσχέδιο περιλαμβάνει διαδικασίες από παραγωγικά συστήματα με παρόμοια τυπολογικά χαρακτηριστικά, οι οποίες με κατάλληλες τροποποιήσεις / βελτιώσεις, που πραγματοποιούνται σε σύντομο χρονικό διάστημα, προσαρμόζονται στις ανάγκες της επιχείρησης. Το ΣΔΠ που αναπτύσσεται με την προτεινόμενη μέθοδο είναι επομένως λειτουργικό και εφαρμόσιμο. Τρίτος στόχος είναι να υποστηρίξει τις επιχειρήσεις που εφαρμόζουν ΣΔΠ στην προσπάθεια της συνεχούς βελτίωσης. Η προτεινόμενη μέθοδος φιλοδοξεί να αποτελέσει οδηγό ώστε οι επιχειρήσεις να μπορέσουν να αναγνωρίσουν τα τυπολογικά χαρακτηριστικά των διεργασιών τους και να ελέγξουν αν τα ΣΔΠ που εφαρμόζουν, ικανοποιούν τις απαιτήσεις όχι μόνο του προτύπου ISO 9001:2000, αλλά και των ιδιαίτερων αυτών τυπολογικών χαρακτηριστικών. Στην παρούσα διατριβή αναπτύχθηκε πληροφορικό εργαλείο που υλοποιεί την προτεινόμενη μέθοδο και υποστηρίζει τους συμβούλους στην ανάπτυξη λειτουργικών ΣΔΠ.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This thesis is focused on the area of implementation and continuous improvement of Quality Management Systems (QMS). Its primary objective is to propose an innovative method for QMS implementation that corresponds to the real needs of the enterprise, taking under consideration the typological characteristics of productive system activities and by making use of a knowledge management method. According to the proposed method, functional and applicable QMS are developed that need only a short time for implementation and concretisation. The second objective of this thesis is for the proposed method to be constituted as a tool for the consultants supporting the implementation of functional QMS. It includes the creation, by the consultant, of a model processes library per productive system, making use of a knowledge management method. When the consultant is required to develop a new QMS, with retraction of these model processes he can develop and implement Quality Management Systems that are ...
This thesis is focused on the area of implementation and continuous improvement of Quality Management Systems (QMS). Its primary objective is to propose an innovative method for QMS implementation that corresponds to the real needs of the enterprise, taking under consideration the typological characteristics of productive system activities and by making use of a knowledge management method. According to the proposed method, functional and applicable QMS are developed that need only a short time for implementation and concretisation. The second objective of this thesis is for the proposed method to be constituted as a tool for the consultants supporting the implementation of functional QMS. It includes the creation, by the consultant, of a model processes library per productive system, making use of a knowledge management method. When the consultant is required to develop a new QMS, with retraction of these model processes he can develop and implement Quality Management Systems that are certified per ISO 9001:2000 standard, and constitute tools for the enterprise Administration that help in it’s daily operation. An important step for the proposed method is the fast development of a preliminary draft of handbook of processes, based on historical elements from other already developed and certified QMS of similar enterprises. The preliminary draft includes processes from productive systems with similar typological characteristics, which with suitable modifications and improvements that are realised in a short time are adapted to the needs of the enterprise. The QMS that is developed with the proposed method is consequently functional and applicable. The third objective of this thesis is to support ISO 9001:2000 certified enterprises, in their effort for continuous improvement. The proposed method aspires to constitute a guide for enterprises to recognize the typological characteristics of their activities and thus check whether their QMS’s satisfy, not only the ISO 9001:2000 requirements, but also their particular needs. For the present thesis, a software tool was developed, that materialises the proposed method and supports the consultants in the implementation of functional QMS.
περισσότερα