Περίληψη
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε το εαρινό εξάμηνο 2006-2007 στο Τμήμα Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Πειραιώς και συγκεκριμένα στο μάθημα της Μακροοικονομίας. Η βασική υπόθεση η οποία θα ερευνηθεί είναι η χρήση των υπολογιστών και του διαδικτύου στη διδασκαλία των οικονομικών μαθημάτων δεν έχει επίδραση στην απόκτηση και τη διατήρηση γνώσεων από τους φοιτητές. Στην έρευνα έλαβαν μέρος συνολικά 55 φοιτητές εκ των οποίων οι 23 παρακολούθησαν τα μαθήματα στο εργαστήριο υπολογιστών και οι υπόλοιποι 32 στο αμφιθέατρο. Συνολικά έγιναν έξι δίωρα μαθήματα. Πριν την έναρξη των μαθημάτων δόθηκε στους φοιτητές να συμπληρώσουν ένα τεστ με πέντε ερωτήσεις Σ-Λ και πέντε ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής σύμφωνα με την ύλη του 3ου κεφαλαίου του βιβλίου των Andrew Abel & Ben Bernanke «Μακροοικονομική», με τίτλο «Παραγωγικότητα, προϊόν και απασχόληση». Για την πραγματοποίηση της έρευνας χρησιμοποιήθηκε το πρόγραμμα «ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΑ» της εταιρείας Keystone που περιλαμβάνει την ύλη του 7ου ...
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε το εαρινό εξάμηνο 2006-2007 στο Τμήμα Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Πειραιώς και συγκεκριμένα στο μάθημα της Μακροοικονομίας. Η βασική υπόθεση η οποία θα ερευνηθεί είναι η χρήση των υπολογιστών και του διαδικτύου στη διδασκαλία των οικονομικών μαθημάτων δεν έχει επίδραση στην απόκτηση και τη διατήρηση γνώσεων από τους φοιτητές. Στην έρευνα έλαβαν μέρος συνολικά 55 φοιτητές εκ των οποίων οι 23 παρακολούθησαν τα μαθήματα στο εργαστήριο υπολογιστών και οι υπόλοιποι 32 στο αμφιθέατρο. Συνολικά έγιναν έξι δίωρα μαθήματα. Πριν την έναρξη των μαθημάτων δόθηκε στους φοιτητές να συμπληρώσουν ένα τεστ με πέντε ερωτήσεις Σ-Λ και πέντε ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής σύμφωνα με την ύλη του 3ου κεφαλαίου του βιβλίου των Andrew Abel & Ben Bernanke «Μακροοικονομική», με τίτλο «Παραγωγικότητα, προϊόν και απασχόληση». Για την πραγματοποίηση της έρευνας χρησιμοποιήθηκε το πρόγραμμα «ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΑ» της εταιρείας Keystone που περιλαμβάνει την ύλη του 7ου κεφαλαίου του βιβλίου «Andrew Abel & Ben Bernanke «Μακροοικονομική», με τίτλο «Χρηματοπιστωτική αγορά, χρήμα και τιμές». Στο τελευταίο μάθημα οι φοιτητές απάντησαν σε ένα τεστ, με πέντε ερωτήσεις Σ-Λ και πέντε ερωτήσεις πολλαπλής, πάνω στην ύλη που είχαν παρακολουθήσει καθώς και ένα ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις γενικότερου αλλά και ειδικότερου περιεχομένου για τις απόψεις του για το ηλεκτρονικό μάθημα. Τα συμπεράσματα είναι τα εξής: 1. Η στάση των φοιτητών απέναντι στα Οικονομικά επηρεάζει τη μάθηση των Οικονομικών. Γενικά οι «στάσεις» απέναντι στα Οικονομικά είναι περισσότερο προϊόν του τι μαθαίνουν οι φοιτητές και λιγότερο κριτήριο του πως μαθαίνουν. 2. Το φύλο έχει σημασία. Συγκεκριμένα, οι άνδρες έχουν υψηλότερο επίπεδο κατανόησης από τις γυναίκες στα Οικονομικά – βαθμολογούνται καλύτερα από ότι οι γυναίκες στα οικονομικά. Τα ευρήματα ήταν ότι τα αγόρια υπερέχουν στις εξετάσεις με τεστ πολλαπλής επιλογής, ενώ τα κορίτσια σε ερωτήσεις ανάπτυξης. 3. Η διδασκαλία των οικονομικών στο σχολείο δεν ήταν αρνητικός παράγοντας για την απόδοση στα οικονομικά του πανεπιστημίου, αλλά ούτε έδωσε σημαντικό πλεονέκτημα. 4. Η διδασκαλία, υποβοηθούμενη από υπολογιστές είναι σχεδόν το ίδιο αποδοτική αλλά πιθανώς κοστίζει περισσότερο από ότι η συμβατική παιδαγωγική. Τα εκπαιδευτικά προγράμματα είναι αποδοτικά γιατί φέρνουν τους φοιτητές σε ένα δεδομένο επίπεδο επάρκειας προσόντων σε λιγότερο χρόνο και γενικά αρέσουν στους φοιτητές. 5. Οι φοιτητές προτιμούν τα ηλεκτρονικά μαθήματα αντί των παραδοσιακών μαθημάτων και μάλιστα σε ποσοστό πολύ υψηλό.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The research restrictions were that research was carried out at the Department of Statistics and Insurance Science of the University of Piraeus during the 2006-2007 spring semester. The basic hypothesis to be inquired is the use of computers and the internet in the teaching of economic modules does not affect student learning and retention. 55 students took part in the research in total. The module was taught at the computer lab – there were 25 computers for the 23 students who participated in the computer-based lesson therefore each one worked individually. The remaining 32 students were taught in a lecture hall and there was no use of technology involved. Before the start of the lessons students took a test comprised of five true-false questions and five multiple-choice questions based on the 3rd chapter of the Andrew Abel & Ben Bernanke book “Macroeconomics”, with the title “Productivity, output and employment”. For the lesson in the computer-lab was used the program “MACROECONOMICS ...
The research restrictions were that research was carried out at the Department of Statistics and Insurance Science of the University of Piraeus during the 2006-2007 spring semester. The basic hypothesis to be inquired is the use of computers and the internet in the teaching of economic modules does not affect student learning and retention. 55 students took part in the research in total. The module was taught at the computer lab – there were 25 computers for the 23 students who participated in the computer-based lesson therefore each one worked individually. The remaining 32 students were taught in a lecture hall and there was no use of technology involved. Before the start of the lessons students took a test comprised of five true-false questions and five multiple-choice questions based on the 3rd chapter of the Andrew Abel & Ben Bernanke book “Macroeconomics”, with the title “Productivity, output and employment”. For the lesson in the computer-lab was used the program “MACROECONOMICS” of the company Keystone that includes the 7rd chapter of the Andrew Abel & Ben Bernanke book “Macroeconomics”, with the title “Money – Banks”. During the final lesson students took a test on the 7th chapter. Moreover, after the completion of the lessons students filled in a questionnaire and expressed their views on computers and the teaching that took place both at the computer lab and the lecture hall. The conclusions from this research are: 1. Students’ attitude towards Economics affects their knowledge of the subject. In general “attitudes” towards Economics derive more from what students learn rather than being motive of what they learn. 2. Gender matters. In particular, men have a higher level of comprehension compared to women in Economics and they get better grades than women in tests. Boys are better at multiple-choice tests whereas girls do better at questions with longer answers and they also have higher abilities in space and numbers. 3. Having studied economics at school was not a negative factor for student performance at Universi