Η αποτελεσματικότητα της χρήσης γραπτού και προφορικού προοργανωτή κατά τη διδασκαλία οικονομικών εννοιών στο λύκειο

Περίληψη

Η έρευνα βασίστηκε στη θεωρία αφομοίωσης του Ausubel και στο παράγωγό της τους προοργανωτές, με τους οποίους διευκολύνεται η απόκτηση και η διατήρηση των γνώσεων. Μελετήθηκαν οι ερευνητικές υποθέσεις που προέκυψαν μετά την ανασκόπηση της βιβλιογραφίας και αφορούν την αποτελεσματικότητα των γραπτών και προφορικών προοργανωτών στην προσπάθεια των μαθητών να μάθουν νοηματικά και να διατηρήσουν τις οικονομικές έννοιες που διδάσκονται στην Γ΄ Λυκείου. Στο πείραμα συμμετείχαν 239 μαθητές τριών σχολείων της Θεσσαλονίκης που επέλεξαν το μάθημα "Αρχές Οικονομικής Θεωρίας". Πριν από τη διδασκαλία της ενότητας, δόθηκε στους μαθητές στην τύχη ένας γραπτός, ένας προφορικός και ένας εικονικός ή πλασματικός προοργανωτής. Για τη διδασκαλία της ενότητας απαιτήθηκαν πέντε διδακτικές ώρες. Δύο τεστ των 18 ερωτήσεων διεξήχθησαν, το πρώτο αμέσως μετά το τέλος των παραδόσεων και το δεύτερο δεκατέσσερις εβδομάδες αργότερα. Για την ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η περιγραφική στατιστική, η ανάλυση διακ ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/14562
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/14562
Εναλλακτικός τίτλος
The effectiveness of using written and oral advance organizer in teaching economic knowledge in high school
Συγγραφέας
Μαυρίδης, Μιχαήλ
Ημερομηνία
2007
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Μπούσιου-Μακρίδου Δέσποινα
Βογιατζής Αλέξανδρος
Κατσούλη Ελένη
Καραγιάννη Στυλιανή
Κάτος Αναστάσιος
Καψάλης Αχιλλέας
Παπαδημητρίου Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Επιστήμες Ηλεκτρονικών Υπολογιστών & Πληροφορικής
Λέξεις-κλειδιά
Προοργανωτής; Οικονομική εκπαίδευση; Διδακτική Οικονομικών; Λύκεια; Νοηματική μάθηση; Διατήρηση γνώσεων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
321 σ., εικ.