ΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. (ΜΙΑ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΤΕΛΕΙΟΦΟΙΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ)

Περίληψη

ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΟΥ ΤΕΘΗΚΕ ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΗΤΑΝ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΙΑ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΤΩΝ ΤΕΛΕΙΟΦΟΙΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ. ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ ΤΩΝΜΑΘΗΤΩΝ ΕΚΤΙΜΗΘΗΚΕ ΜΕ ΕΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΕΣΤ, ΤΟ "ΤΕΣΤ ΤΩΝ ΒΑΣΙΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ" (TEST OF ECONOMIC LITERARY, TEL). Η ΕΡΕΥΝΑ ΕΓΙΝΕ ΤΟ 1990 (ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ-ΜΑΙΟΣ) ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΤΟΥ ΔΕΙΓΜΑΤΟΣ ΕΚΤΙΜΗΘΗΚΕ ΣΕ 2509 ΜΑΘΗΤΕΣ. ΕΠΙΣΗΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΘΗΚΑΝ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ. Η ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΔΕΙΞΕ: 1) ΤΟ ΜΕΣΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΗΤΑΝ ΧΑΜΗΛΟ. 2) Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΝΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΒΟΗΘΑΕΙ ΣΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ. 3) ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΑΝ ΜΕ ΤΟ ΥΨΗΛΟΤΕΡΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΣΩΣΤΩΝ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ "ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ" (50,57%) ΚΑΙ "ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΑ" (43,32%) ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ "ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΚΑ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

THE PROBLEM WAS TO ASSESS THE ECONOMIC KNOWLEDGE OF THE MACEDONIAN PUBLIC HIGH SCHOOL STUDENTS IN THEIR SENIOR YEAR. THE ECONOMIC LITERARY STATUS OF THE STUDENTS' KNOWLEDGE WAS MEASURED BY USING THE "TEST OF ECONOMIC LITERARY" (TEL). EACH TEST ITEM WAS CATEGORIZED BY A COGNITIVE LEVEL AND A CONTENT CATEGORY. DEMOGRAPHIC AND RELATED DATA WERE ALSO COLLECTED. THE RESEARCH WAS MADE IN 1990AND THE DATA FROM THE TEST AND THE QUESTIONNAIRES WERE ANALYZED BY THE STATISTICAL PACKAGE SP.SS. FREQUENTLY DISTRIBUTIONS WERE USED TO SUMMARIZE THE RESPONSES TO ALL ITEMS, ANOVA'S AND THE SCHEFFE'S POST HOC MULTIPLE COMPARISON WEREUSED TO TEST HYPOTHESES WERE APPLICABLE. THE RESULTS SHOWED THAT: 1) THE AVERAGE LEVEL IN ECONOMIC KNOWLEDGE OF THE STUDENTS WAS LOW. 2) THE TEACHING OF "ECONOMICS" HELPS IN THE UNDERSTANDING OF ECONOMIC CONCEPTS. 3) STUDENTS CORRECTLY ANSWERED THE HIGHEST PERCENTAGE OF QUESTIONS IN THE AREAS OF "ECONOMIC SYSTEMS" (50,57%) AND "MICROECONOMICS" (43,32%) AND THE LOW ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/3248
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/3248
Εναλλακτικός τίτλος
ECONOMIC KNOWLEDGE IN SECONDARY EDUCATION. (A STATISTICAL ASSESSMENT OF THE ECONOMIC KNOWLEDGE OF THE MACEDONIAN PUBLIC HIGH SCHOOL STUDENTS IN THEIR SENIOR YEAR)
Συγγραφέας
ΜΑΚΡΙΔΟΥ-ΜΠΟΥΣΙΟΥ, ΔΕΣΠΟΙΝΑ
Ημερομηνία
1992
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
ΚΑΤΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
ΝΕΓΡΕΠΟΝΤΗ-ΔΕΛΙΒΑΝΗ ΜΑΡΙΑ
ΠΕΚΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΨΥΛΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Επιστήμες Ηλεκτρονικών Υπολογιστών & Πληροφορικής
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαίδευση; ΕΡΕΥΝΕΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ; ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ; ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ; Οικονομική εκπαίδευση; ΤΕΣΤΒΑΣΙΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά