Παράγοντες που επηρεάζουν την πρόθεση για περιβαλλοντική δράση των παιδιών που ολοκληρώνουν την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Η περίπτωση του δάσους

Περίληψη

Ένα στοιχείο που φαίνεται να απασχολεί την έρευνα και την πρακτική της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και της εκπαίδευσης για την αειφορία, κεντρικός στόχος των οποίων ήταν και συνεχίζει να είναι ο ενεργός πολίτης, είναι η απόσταση που διαπιστώνεται ανάμεσα στη ρητορική και στην πράξη, ανάμεσα δηλαδή στον κεντρικό στόχο και στο αποτέλεσμα. Στο πλαίσιο αυτό, στόχος αυτής της διατριβής ήταν η ανάδειξη της ποικιλίας, η περιγραφή, η κατανόηση και μία απόπειρα ερμηνείας των παραγόντων που επηρεάζουν τις προθέσεις των παιδιών που ολοκληρώνουν την πρωτοβάθμια εκπαίδευση για συμμετοχή σε περιβαλλοντικές δράσεις που σχετίζονται με το δάσος. Η ποιοτική προσέγγιση και δη το ερμηνευτικό παράδειγμα αποτέλεσε το ερευνητικό πλαίσιο στο οποίο εργαστήκαμε και η ατομική συνέντευξη βάσει οδηγού, γνωστή ως ημιδομημένη συνέντευξη, αποτέλεσε το ερευνητικό μας εργαλείο. Η βιβλιογραφική επισκόπηση έδειξε ότι οι ποικίλοι παράγοντες που επηρεάζουν τις προθέσεις των ανθρώπων να συμμετέχουν σε περιβαλλοντικές δράσει ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

One issue which seems to concern the research and practice of environmental education and education for sustainability is the recorded gap between rhetoric and action, in other words between the central aim, which is the creation of the active citizen, and the actual results. In this context, this thesis aims to reveal, describe, and understand the variety of factors which influence the intention of children who are in the last year of primary school to become involved in environmental actions related to forest protection. The qualitative approach and more specifically the interpretive paradigm was the research context in which we worked. The semi structured interview was chosen as our research tool. The literature review showed that the various factors which influence people’s intentions to act environmentally are neither clear nor consistent. The attitudes towards a certain action, the social norms and the perceived behaviour control were recorded amongst those influential factors. T ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/14549
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/14549
Εναλλακτικός τίτλος
Factors which influence the intention of older primary school pupils to act environmentally. The case of the forest
Συγγραφέας
Τσαλίκη, Ελισάβετ Χρυσόστομος
Ημερομηνία
2006
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Αθανασίου Κυριάκος
Τσελφές Βασίλειος
Γεωργόπουλος Αλέξανδρος
Ψύλλος Δημήτριος
Στάμου Γεώργιος
Παρασκευόπουλος Στέφανος
Πανταζής Παύλος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Περιβαλλοντική εκπαίδευση; Εκπαίδευση για την αειφορία; Περιβαλλοντικές δράσεις; Πρόθεση για δράση; Κοινωνικές νόρμες; Στάσεις απέναντι στη δράση; Εκτίμηση ελέγχου αποτελέσματος; Πεποιθήσεις; Ενδυνάμωση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
594 σ.