ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ. ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗΚΑΙ Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ...

Περίληψη

Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΜΕΛΕΤΗ ΕΞΕΤΑΖΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΣΚΕΙ Η ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ ΣΤΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ. Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΗΤΑΝ ΟΤΙ Η ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΕΠΗΡΕΑΖΕΤΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΑΥΤΗΣ ΚΑΙ ΠΙΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΙΤΝΙΑΣΗ ΤΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ, Η ΟΠΟΙΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΩΣ ΕΝΑ "ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ". ΤΡΕΙΣ ΟΜΑΔΕΣ ΠΑΙΔΙΩΝ (24, 26, 24 ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ) Β ΤΑΞΕΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ, ΜΕΣΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ 3 ΕΤΩΝ ΚΑΙ 5 ΜΗΝΩΝ, ΕΞΕΤΑΣΘΗΚΑΝ ΕΠΙ ΜΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ. ΠΑΡΑΤΗΡΗΘΗΚΑΝ ΟΙ ΕΞΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΤΟΥΣ, ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΗΣΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑΣ ΧΡΟΝΟΥ; ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΗΤΑ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ, ΕΚΦΡΑΣΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΟΣ, ΑΛΛΑΓΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΗ ΧΩΡΟΥ. ΟΙ ΜΟΡΦΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΘΗΚΑΝ ΣΤΟΥΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ "ΚΟΥΖΙΝΑ", "ΚΟΥΚΛΕΣ- ΚΡΕΒΑΤΟΚΑΜΑΡΑ", "ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ", "ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ" ΚΑΙ "ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ". ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΔΕΙΞΑΝ ΟΤΙ Η ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΓΕΙΤΝΙΑΣΗ ΤΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ ΕΠΗΡΕΑΣΕ ΚΥΡΙΩΣ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

THIS STUDY AIMED TO DETERMINE THE EFFECT SPACE ARRANGEMENT IN PRESCHOOL CLASSROOM HAS ON THE BEHAVIOUR OF PRESCHOOLERS. THE HYPOTHESIS WAS THE BEHAVIOUR IS INFLUENCED NOT ONLY BY THE ACTIVITY AREAS FOUND IN A CLASSROOM BUT ALSO BY THE OVERALL ARRANGEMENT OF THE SPACE, I.E. THE ADJACENCY OF THE ACTIVITY AREAS, THAT CONSTITUTES A BEHAVIOUR SETTING. THREE GROUPS OF CHILDREN (24,26 AND 24 RESPECTIVELY) OF BOTH SEXES, AGED 2 YEARS 4 MONTHS TO 4 YEARS 3 MONTHS, WERE OBSERVED IN THEIR CLASSROOM IN THREE DIFFERENT NURSERY SCHOOLS IN PARIS. ALL CHILDREN WERE OF MIDDLE OR LOW SES. THE THREE CLASSROOMS SHARED THE SAME FIVE ACTIVITY AREAS, NAMELY KITCHEN, DOLLS, LIBRARY, DRAWING, AND CONSTRUCTIONS; THEY DIFFERED IN THEIR SPACE ARRANGEMENT. THE TIME SAMPLING METHOD OF DIRECT OBSERVATION WAS EMPLOYED. ALL CHILDREN WERE INDIVIDUALLY OBSERVED OF 15 SEC EACH FOR EACH SUBJECT. FIVE SETS OF BEHAVIOURS WERE RECORDED: SOCIAL PARTICIPATION, RELEVANCE, AFFECT, CHANGE OF ACTIVITY, AND CHANGE OF ACTIVITY AREA. ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/1092
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/1092
Εναλλακτικός τίτλος
AN ECOLOGICAL STUDY OF PRESCHOOL BEHAVIOUR: PRESCHOOL CLASSROOM AND THE EFFECTSOF SPACE ARRANGEMENT
Συγγραφέας
ΣΥΓΚΟΛΛΙΤΟΥ, ΕΥΘΥΜΙΑ
Ημερομηνία
1989
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας. Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
ΧΑΡΙΤΟΥ-ΦΑΤΟΥΡΟΥ ΜΑΡΙΑ-ΜΙΚΑ
ΜΑΝΙΟΥ-ΒΑΚΑΛΗ ΜΑΡΙΑ
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ
ΜΑΡΚΟΥΛΗΣ ΔΙΟΜΗΔΗΣ
ΜΑΖΗΣ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Οικολογία; Περιβάλλον; ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ; ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ; ΧΩΡΟΣ (ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ)
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά