Ημερομηνία | Τίτλος | Συγγραφέας | Κείμενο Διατριβής |
2023 | La guerre des images et les images de la guerre: documentaire et art contemporain à l’ère de la nécropolitique | Νεοφύτου, Ιωάννα Π. | |
2010 | Hagiographical portraits in the eleventh to twelfth century byzantine churches of Greece: their role and function in the iconographical program | Ebihara, Rie | |
2016 | H εκκλησιαστική αρχιτεκτονική στη Βλαχία και τη Μολδαβία κατά τους 14ο και 15ο αιώνες: 1350-1450 | Αγκαφίτεϊ, Μιχαήλ Γ. | |
2017 | H παρουσία του θανάτου και της βιαιότητας ως αναπαράσταση και ως σύμβολο στην τέχνη του Michelangelo Merisi da Caravaggio | Καλογιαννίδου, Χρυσή Φ. | |
2008 | H συμβολή του Σπύρου Βασιλείου στο θέατρο και το σκηνικό ύφος της γενιάς του ’30 | Λακίδου, Αγλαΐα Τ. | |
2015 | H τέχνη της προσωπογραφίας στη βυζαντινή μουσική: το πρόσωπο της Παναγίας | Γούση, Βασιλική Γ. | |
2018 | IM-Medea: posthumansim and remediation in music theatre | Πολυμενέας-Λιοντήρης, Αθανάσιος Σ. | |
2022 | The influence of Harry Partch’s instruments and musical language in the composition 43 in 43 for ensemble and an investigation for an alternative notation system | Ράλλη, Ελένη Δ. | |
2013 | Investigating the contribution of culture to city branding: A modelling approach with reference to Athens, Istanbul and Rome | Κλάδου, Στυλιανή Γ. | |
2016 | Ioánnis Despotópoulos: dal Bauhaus all'Agorà moderna di Atene | Ζαρούλας, Σωτήριος Χ. | |
2022 | Konzepte und Praxen der musikalischen Ausbildung am Beispiel der einstimmigen liturgischen Musik der Ost- und Westkirche vom Mittelalter bis zum 21. Jahrhundert | Γιανγκιτσέρη, Μαρία Μ. | |
2022 | Kαλλιτεχνικές πρακτικές στον δημόσιο χώρο της Αθήνας: η περίπτωση του μη-αδειοδοτημένου γκραφίτι (1985-2020) | Παπανικολάου, Μαρία Χ. | |
2021 | Leo Ornstein: the rise and fall of a forgotten genius: early modernism, Hebraic elements, and stylistic evolution in his pianistic idiom | Αποστόλου, Ανδρέας-Φοίβος Ν. | |
2020 | Linear verticalities: structural symbiosis among chromatic and microtonal aggregations in Georges Aperghis' Contretemps: les instances (2019) for diffused, synthesized sounds and large ensemble | Δήμου, Στυλιανός Σ. | |
2011 | The Maids: μονόπρακτη όπερα | Δούσης, Γεώργιος Ι. | |
2022 | Makampedia: from taksim mastery to makam theory | Χολέβας, Μιχαήλ Χ. | |
2013 | Migrant - national identities and theatre pedagogy: towards a new interdisciplinary model | Σίμου, Αλεξάνδρα Β. | |
2012 | Modernising contemporary dance and Greece in the mid-1990s: three case studies from SineQuaNon, Oktana dancetheatre and Edafos Company | Τσιντζιλώνη, Στεριανή Χ. | |
2014 | La mort, discours théâtral dans la dramaturgie de Copi | Κωνσταντινίδης, Νεκτάριος-Γεώργιος Ι. | |
2004 | The multiple facades of a mythic figure in the poetry of Sylvia Plath | Μανουσάκης, Βασίλειος Ι. | |