Η συνεισφορά του πολιτισμού στο city branding: μια προσέγγιση με βάση ένα μοντέλο αναφερόμενο σε Αθήνα, Κωνσταντινούπολη, Ρώμη

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The thesis follows a bottom-up approach in order to provide a structural guide for evaluating city branding efforts. Focusing on the tourism perspective and the cultural city brand, the thesis and the research undertaken for it reveal several gaps regarding the application of corporate and product brand equity in the respective field. Therefore, the study identifies and attempts to clarify and fill significant gaps in this application of brand equity. An examination of the respective literature in city branding, cultural tourism and destination brand equity is provided. The need to provide a more complete tool for evaluating the city branding efforts addressing to a significant stakeholders, international tourists, emerges. The practical application for investigating the contribution of culture to city branding follows a modeling approach which tests and validates an integrated cultural brand equity model in three European cities (Athens, Istanbul and Rome). Developments in city brandi ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/29887
ND
29887
Εναλλακτικός τίτλος
Investigating the contribution of culture to city branding: A modelling approach with reference to Athens, Istanbul and Rome
Συγγραφέας
Κλάδου, Στυλιανή του Γεώργιος
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ). Σχολή Κοινωνικών Επιστημών
Εξεταστική επιτροπή
Κεχαγιάς Ιωάννης
Τσάρτας Πάρις
Ανδρονικίδης Ανδρέας
Αστερίου Δημήτριος
Παπασταθοπούλου Πολίνα
Σκαρμέας Διονύσης
Κατσικέα Ευαγγελία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Μάρκετινγκ πόλεως; Αξία μάρκας; Πολιτισμός; Προορισμός; Μοντέλο; Διαστάσεις αξίας μάρκας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
246 σ., εικ., πιν., χαρτ., σχημ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)