Όψεις της προοδευτικής εκπαίδευσης στα δημοτικά σχολεία της Κύπρου

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι η διερεύνηση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας που αφορά τις βασικές όψεις της Προοδευτικής Εκπαίδευσης, καθώς και η κριτική θεώρησή τους, η αναζήτηση της θέσης της Προοδευτικής Εκπαίδευσης στο σημερινό γίγνεσθαι και η δυνατότητα εφαρμογής της φιλοσοφίας, των ιδεών και των αρχών που τη διέπουν. Επιπρόσθετα, η αναζήτηση ύπαρξης όψεων, ιδεών και πρακτικών της Προοδευτικής Εκπαίδευσης στα Δημοτικά Σχολεία της Κύπρου και των απόψεων των εκπαιδευτικών που τις ακολουθούν και επιχειρούν να τις εφαρμόσουν. Για την επίτευξη του σκοπού της διατριβής, διερευνήθηκε και παρουσιάστηκε το ιστορικό συγκείμενο της εμφάνισης του Προοδευτικού Κινήματος μέσα στο οποίο εμφανίστηκε και αναπτύχθηκε η Προοδευτική Εκπαίδευση. Στη συνέχεια διερευνήθηκε και παρουσιάστηκε η φιλοσοφία της Προοδευτικής Εκπαίδευσης και των Προοδευτικών Παιδαγωγών και αναζητήθηκαν όψεις της Προοδευτικής Εκπαίδευσης, όπως αυτές εμφανίστηκαν στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη. Συζητήθηκε επίσης η κριτική που δέχθηκ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this thesis is to investigate the existing literature concerning the fundamental aspects of Progressive Education, critically assess them, explore the current status of Progressive Education, and evaluate the feasibility of applying the ideas and principles underlying its philosophy. Additionally, the study aims to examine the presence of aspects, ideas, and practices of Progressive Education in the Primary Schools of Cyprus and examine the views of teachers who implement or promote its practices. To achieve the thesis’ objective, the historical context of the emergence of Progressive Education was investigated and presented. Subsequently, the philosophy of Progressive Education and Progressive Educators was examined and presented, along with the exploration of Progressive Education aspects as they appeared in the USA and Europe. The critique of the movement, particularly by George Counts, was also discussed. The research focused on a critical review and presentation of the ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/59579
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59579
ND
59579
Εναλλακτικός τίτλος
Aspects of progressive education in primary schools of Cyprus
Συγγραφέας
Χριστοδούλου, Αντριανή (Πατρώνυμο: Κώστας)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Λιάμπας Αναστάσιος
Γρόλλιος Γεώργιος
Χαραλάμπους Δημήτριος
Ντρενογιάννη Ελένη
Μπονίδης Κυριάκος
Γιώτη Λαμπρίνα
Σούνογλου Μαρίνα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Προοδευτική εκπαίδευση; Μέθοδος Project; John Dewey, William H. Kilpatrick; Δημοτική εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)