Πειθαρχία και υποκειμενικότητα στα σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας των Φυλακών: το παράδειγμα του σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας της Δικαστικής Φυλακής Διαβατών

Περίληψη

Αντικείμενο της παρούσας διατριβής ήταν η εξέταση της πειθαρχίας και της υποκειμενικότητας στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας των φυλακών μέσα από το παράδειγμα του ΣΔΕ που λειτουργεί στο σωφρονιστικό κατάστημα κράτησης Θεσσαλονίκης. Βασικός προσανατολισμός της ήταν η μελέτη της ιδιάζουσας και αντιφατικής συνύπαρξης του «σχολικού θεσμού εντός του κυρίαρχου σωφρονιστικού» και οι επιδράσεις της στη συγκρότηση του σχολείου και των υποκειμένων που εμπλέκονται σ’ αυτό, δηλαδή των εκπαιδευομένων και των εκπαιδευτικών. Πρώτος στόχος ήταν η μελέτη της διαμόρφωσης του επικοινωνιακού και πειθαρχικού πλαισίου λειτουργίας του συγκεκριμένου σχολείου μέσα από την αναζήτηση των παιδαγωγικών πρακτικών που αναπτύσσονται σ’ αυτό. Δεύτερος στόχος ήταν η εξέταση των τρόπων με τους οποίους προσλαμβάνουν τη θέση τους ως υποκείμενα και συγκροτούνται σε αυτήν, οι εκπαιδευτικοί και οι εκπαιδευόμενοι του σχολείου. Για να υλοποιηθούν αυτοί οι στόχοι, η διατριβή διαρθρώθηκε σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος εκτέθηκε τo θε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The subject of the present thesis was the study of discipline and subjectivity in Second Chance schools operating in detention centers, through the example of the Second Chance School which operates in Thessaloniki’s detention center. It was orientated towards the study of the unusual and contradictory co-existence of an institution such as the certain school that operates within the surrounding penal institution and its impact to the former as well as to the individuals involved, students and teachers that is. The first goal was the study of the formation of the communicative and disciplinary frame of operation of said school through the search of the educational practices developed within it. Second goal was the study of the manners through which teaching staff and students of said school, acquire their position as subjects and constitute themselves. In order to achieve the said goals, the thesis was divided in two parts. The first part, presented the theoretical framework of the stu ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/42779
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/42779
ND
42779
Εναλλακτικός τίτλος
Discipline and subjectivity in Second Chance schools operating in detention centers: a study case of Second Chance School in the judicial prison of Diavata
Συγγραφέας
Τζένου, Ευλαλία (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Χοντολίδου Ελένη
Ζαρίφης Γεώργιος
Παναγιωτόπουλος Παναγιώτης-Γεώργιος
Σταυρακάκης Ιωάννης
Μπονίδης Κυριάκος
Μπάκα Αφροδίτη
Φίγγου Ευαγγελία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας των Φυλακών; Πειθαρχία; Υποκειμενικότητα; Ερμηνευτικά ρεπερτόρια; Κριτική ανάλυση λόγου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
399 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)