Το χιούμορ ως μέσο και σκοπός στη διδασκαλία και την κατάκτηση της ελληνικής ως ξένης γλώσσας: μελέτη περίπτωσης σε μαθητές αρχάριου – μέσου επιπέδου

Περίληψη

Το χιούμορ αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της καθημερινής επικοινωνίας. Ωστόσο, ανατρέχοντας στη βιβλιογραφία δεν μπορεί να εντοπιστεί μεγάλο εύρος ερευνών σχετικά με την θέση του στη γλωσσική διδασκαλία. Ακόμη περισσότερο περιορισμένη είναι η αξιοποίησή του όσον αφορά τις περιπτώσεις της διδασκαλίας και της κατάκτησης μιας γλώσσας ως δεύτερης/ξένης, μη δίνοντας τη δυνατότητα στους μαθητές και τις μαθήτριες να έρθουν σε επαφή με ένα γλωσσικό στοιχείο που συνδέεται άμεσα με την ανθρώπινη επικοινωνία και εκδηλώνεται με πολλούς και διάφορους τρόπους (βλ. Schmitz, 2002). Από όσες έρευνες έχουν πραγματοποιηθεί με αντικείμενο την αξιοποίηση του χιούμορ στη διδασκαλία και την κατάκτηση της δεύτερης/ξένης γλώσσας, διαπιστώνεται πρωτίστως η συμβολή του στη διαμόρφωση ενός θετικού κλίματος μέσα στην τάξη, μέσω του οποίου προωθείται η αμεσότητα μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητών/μαθητριών και διαπλάθονται θετικές στάσεις και συμπεριφορές, με αποτέλεσμα την ενίσχυση της ανάπτυξης των γνωστικών δεξιοτήτω ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Humor is an integral part of everyday communication. However, when reviewing the literature, a wide range of research on its role in language teaching cannot be identified. Its use is even more limited in cases of teaching and acquiring a language as a second/foreign language, thus not providing students with the opportunity to engage with a linguistic element that is directly connected to human communication and manifested in many diverse ways (see Schmitz, 2002). From the studies that have been conducted on the use of humor in teaching and acquisition of a second/foreign language, it is primarily noted that it contributes to creating a positive classroom environment, through which immediacy between the teacher and students is promoted, and positive attitudes and behaviors are cultivated. This results in enhancing the development of cognitive skills and abilities (see e.g., Askildson, 2005; Forman, 2011). In fact, humor can be utilized in relation to teaching and acquisition of lingui ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/57752
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57752
ND
57752
Εναλλακτικός τίτλος
Humor as means and aim in teaching and acquisition of Greek as a foreign language: case study in beginner - intermediate level students
Συγγραφέας
Περρέα, Σταυρούλα-Ελένη (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Φουντοπούλου Μαρία-Ζωή
Μπέλλα Σπυριδούλα
Μιχάλης Αθανάσιος
Μαμούρα Μαρία
Γούτσος Διονύσιος
Βέρδης Αθανάσιος
Παρθένης Χρήστος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Γλώσσα και Γλωσσολογία
Λέξεις-κλειδιά
Χιούμορ; Διδασκαλία; Κατάκτηση; Ελληνική γλώσσα; Ξένη γλώσσα; Δεύτερη γλώσσα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.