Αρχές σχεδιασμού και κατασκευής πραγματολογικά προσανατολισμένων δραστηριοτήτων για τη διδασκαλία γλωσσικών πράξεων στην ελληνική ως δεύτερη γλώσσα
Περίληψη
Η παρούσα μελέτη εντάσσεται στον ευρύτερο χώρο της Πραγματολογίας της Διαγλώσσας, δευτερογενούς κλάδου της Κατάκτησης της Γ2. Πιο εστιασμένα, το περιεχόμενο της διατριβής τοποθετείται στο πεδίο της Διδακτικής της Πραγματολογίας και διερευνά τον ρόλο της διδασκαλίας στην ανάπτυξη των πραγματολογικών δεξιοτήτων των μαθητών της Ελληνικής ως Γ2 (ΝΕ/Γ2). Πρόκειται για μια κατεξοχήν έρευνα εντός περιβάλλοντος γλωσσικής τάξης (classroom research), την πρώτη τέτοιου είδους για την Πραγματολογία με γλώσσα-στόχο την Ελληνική. Η ανά χείρας μελέτη φιλοδοξεί να αποτελέσει έναν οδηγό διδασκαλίας των γλωσσικών πράξεων στη ΝΕ/Γ2, συνδέοντας ρητά και εμφανώς τις επικρατέστερες θεωρητικές αρχές της ΚΓ2 με τη διδασκαλία της Πραγματολογίας. Στο πλαίσιο αυτό, σχεδιάζονται δύο δομημένες σε στάδια διδακτικές παρεμβάσεις για δύο επίπεδα γλωσσομάθειας της ΝΕ/Γ2 με σκοπό τη διδασκαλία της γλωσσικής πράξης της διαφωνίας. Ο στόχος που διατρέχει όλο το περιεχόμενο της μελέτης είναι να καταδείξει αφενός πώς οι θεωρ ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The present study is part of the field of Interlanguage Pragmatics, a secondary domain of SLA. The content of the study is placed, more specifically, in the area of Instructional Pragmatics and investigates the role of instruction in the development of pragmatic competence of learners of GR/L2. It is considered as a classroom research in Pragmatics, which is the first one conducted in Greek as a target language in the area of Pragmatics. The study at hand aspires to serve as an instructional guide of speech acts in GR/L2, connecting in the most obvious way the theoretical principals of SLA with the pedagogy of Pragmatics. Within this framework, two instructional interventions, structured in steps, for two different levels of proficiency of GR/L2 have been designed with the aim of teaching the speech act of disagreement. The rational which runs through the content of the study is to make apparent the way the theoretical principles are being transformed into instructional procedures and ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (4.02 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.