Νευροψυχολογική αξιολόγηση των κινητικών δεξιοτήτων και της παρεγκεφαλιδικής λειτουργίας σε παιδιά με διαταραχές του αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ)

Περίληψη

Η Διαταραχή του Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) είναι μια από τις πιο σοβαρές καταστάσεις στο φάσμα των νευροαναπτυξιακών διαταραχών. Αφορά ένα ευρύ πλαίσιο νευροαναπτυξιακών καταστάσεων, οι οποίες χαρακτηρίζονται από δυσκολίες στην επικοινωνία και την αλληλεπίδραση, επαναλαμβανόμενα μοτίβα συμπεριφορών ή κινήσεων και υπερευαισθησία στις αισθητηριακές πληροφορίες. Πολλές νευροαπεικονιστικές μελέτες έχουν συσχετίσει τη ΔΑΦ με άτυπη δομή και λειτουργία αρκετών εγκεφαλικών δομών αλλά και της παρεγκεφαλίδας, η οποία σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες πέρα από τον παραδοσιακό της ρόλο στο συντονισμό των κινήσεων και την κινητική μάθηση, πιθανότατα εμπλέκεται και στη ρύθμιση γλωσσικών, γνωστικών και συναισθηματικών συμπεριφορών. Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να αξιολογήσει τις κινητικές δεξιότητες και την παρεγκεφαλιδική λειτουργία σε παιδιά προσχολικής ηλικίας με Διαταραχή του Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ). Στην μελέτη συμμετείχαν 60 παιδιά, ηλικίας 4 έως 6 ετών χωρισμένα ισάριθμα σε τρείς ομάδες: π ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Autism Spectrum Disorder is one of the most serious conditions in the spectrum of neurodevelopmental disorders. It refers to a broad spectrum of neurodevelopmental conditions characterized by difficulties in communication and interaction, repetitive patterns of behavior or movements, and hypersensitivity to sensory information. Many neuroimaging studies have associated ASD with atypical structure and function of several brain structures and of the cerebellum, which according to recent research, in addition to its traditional role in movement coordination and motor learning, is probably also involved in the regulation of language, cognition and emotional behaviors. The purpose of the current study was to evaluate the motor skills and the cerebellar function in preschool children with Autism Spectrum Disorder (ASD). The participants of the study were 60 children (57 boys and 3 girls) equally separated in three groups: group of children with ASD (19 boys and 1 girl) (experimental group), ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/56686
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56686
ND
56686
Εναλλακτικός τίτλος
Neuropsychological evaluation of motor skills and cerebellar function in children with ASD disorder
Συγγραφέας
Τσιφτζή, Φωτεινή (Πατρώνυμο: Εμμανουήλ)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών . Τμήμα Παιδαγωγικό Ειδικής Αγωγής
Εξεταστική επιτροπή
Βλάχος Φίλιππος
Αβραμίδης Ηλίας
Μισαηλίδη Πλουσία
Νησιώτου-Μαντέλου Ιουλιανή
Μπονώτης Κωνσταντίνος
Παπούδη Δέσποινα
Σταυρούση Παναγιώτα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, άλλοι τομείς
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Αυτισμός; Παρεγκεφαλίδα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.