Συγκριτική ανάλυση των λόγων και των πρακτικών γονιών και εκπαιδευτικών: μια εμπειρικά θεμελιωμένη μελέτη για τη συνεργασία οικογένειας-σχολείου στην προσχολική εκπαίδευση

Περίληψη

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αυξανόμενο ενδιαφέρον για τις σχέσεις που συνδέουν την οικογένεια με το σχολείο καθώς φαίνεται να αποτελούν κρίσιμο παράγοντα για την εκπαίδευση των παιδιών. Το νόημα, που αποδίδουν οι δύο κύριοι φορείς κοινωνικοποίησης του παιδιού στη συνεργασία και οι τρόποι αλληλεπίδρασής τους υπήρξαν το σημείο εκκίνησης για τη διενέργεια της παρούσας ερευνητικής εργασίας. Βάσει της μεθοδολογίας της Εμπειρικά Θεμελιωμένης Θεωρίας επιχειρήσαμε να διερευνήσουμε τις αντιλήψεις γονιών και εκπαιδευτικών για τη συνεργασία και τους τρόπους πραγμάτωσής της. Ακολουθώντας τις αρχές της, ειδικότερα την κονστρουκτιβιστική τάση, αναδύθηκαν και άλλες πτυχές του φαινομένου, όπως το πεδίο εκτύλιξής της, τα εμπόδια, οι παράγοντες και η πρακτική εφαρμογή της, οι οποίες συνδέθηκαν με τη νοηματοδότηση της συνεργασίας και τις μορφές που αυτή παίρνει. Προς διερεύνηση του σκοπού, τέθηκαν τα εξής ερευνητικά ερωτήματα: α) Πως νοηματοδοτούν την έννοια της συνεργασίας γονείς και νηπιαγωγοί; β) ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In recent years, there has been a growing interest in the relationships that connect family and school as they seem to be a crucial factor in children's education. The meaning that the two main agents of child’s socialization attribute to cooperation and the ways of their interaction, were the starting point for the conduct of this research work. Based on Grounded Theory Methodology, we attempted to inquire the perceptions of parents and preschool teachers about cooperation and ways of practicing. Following the principles of Grounded Theory Methodology, in particular the constructivist approach, other aspects of the phenomenon emerged, such as its scope, the obstacles that inhibit it, the factors that reinforce it and its practical application. aspects linked to the meaning of cooperation and the forms it takes. In order to inquire the purpose, the following research questions were asked: a) How do parents and preschool teachers give meaning to the concept of cooperation? b) What form ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/56620
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56620
ND
56620
Εναλλακτικός τίτλος
A comparative analysis of parents' and teachers' discourses and practices: a grounded theory study of family-school cooperation in early childhood education
Συγγραφέας
Σταυροπούλου, Αφροδίτη (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Κυπριανός Παντελής
Κουστουράκης Γεράσιμος
Ασκούνη Κανέλα
Καμπεζά Μαρία
Νικολάου Γεώργιος
Πούλου Μαρία
Στελλάκης Νεκτάριος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία ➨ Κοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Συνεργασία οικογένειας-σχολείου; Προσχολική εκπαίδευση; Εμπειρικά θεμελιωμένη θεωρία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.